فرمانده انتظامي املش گفت
کد خبر: ۱۰۶۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ 22 August 2022

غافلگيري حفار غيرمجاز در املش تابناک گیلان - فرمانده انتظامي املش گفت: يك نفر حين حفاري غيرمجاز در يكي از روستاهاي اين شهرستان دستگير شد.

سرهنگ "باقر رجبي ويسرودي" در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گیلان  با بيان اينكه برخورد با قاچاقچيان ميراث فرهنگي و آثار باستاني همواره در دستور كار پليس قرار دارد اظهار داشت: پليس براي پيشگيري از جرايم به ويژه قاچاق ميراث فرهنگي از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.

وي در ادامه به دريافت خبري مبني بر انجام حفاري غيرمجاز در يكي از روستاها و پيگيري پليس در اين زمينه اشاره كرد و گفت: ماموران انتظامي پس از اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان املش با اعلام اينكه فردي كه با برپا كردن چادر، تازه شروع به حفاري كرده بود، دستگير شد افزود: از متهم 3 دستگاه فلزياب٬ يونياب٬ اسكنر٬ لپ‌تاپ٬ 2 عدد ميله سوك٬ بيل٬ كلنگ تبر و پيك‌نيك كشف شد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: متهم 35 ساله با تكميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ رجبي در پايان با اعلام اينكه ميراث فرهنگي جزئي از تاريخ اين سرزمين است و بايد در حفظ و نگهداري آن كوشا باشيم از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار