معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت:متأسفانه آمار تصادفات در قم زیاد است و بخش قابل‌توجهی از مصدومان را موتورسواران و عابران تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 29 August 2022

به گزارش تابناک قم، مسعود طبیبی، معاون شهردار قم با تأکید بر رعایت قوانین ایمنی اظهار داشت: متأسفانه آمار تصادفات در قم زیاد است و بخش قابل‌توجهی از مصدومان شهر در حوادث ترافیکی، موتورسواران و عابران بوده و قطع نخاع در حوادث قم نسبتاً رقم قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

او آموزش در جهت تغییر رفتار‌های ترافیکی را تنها راه کاهش آمار تصادفات دانست و افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی باهدف اصلاح رفتار رانندگان تاکسی و اتوبوس اجرا می‌شود تا مهارت این افراد در حفظ آرامش بیشتر افزایش پیدا کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: باید قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی به جامعه به‌درستی انتقال پیدا کند تا با همراهی شهروندان در سایه آموزش و تعامل با دستگاه‌هایی مثل پلیس راهور، شاهد وضعیت مطلوب‌تری باشیم.

او از دعوت از رانندگان متخلف برای شرکت در دوره‌های آموزشی خبر داد و تصریح کرد: از رانندگانی که در سه ماه آخر سال گذشته دارای سرعت‌های زیاد و خطرساز بوده‌اند و از دوربین‌ها رصد و پایش شده، برای شرکت در دوره‌های آموزشی دعوت‌شده است.

طبیبی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی، مخاطرات سرعت را برای رانندگان خودرو‌ها و موتورسواران گوشزد کرده و حتی از مدیر جامعه معلولان قطع نخاعی دعوت کردیم که برای آنان از مضرات و تبعات این قضایا صحبت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار