تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
آیین تودیع ومعارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاوه با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان، امام جمعه پاوه، فرماندار، اعضای شورای تامین، شورای اداری ، شورای شهر، نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان پاوه برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 29 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جمال سلمانی  امروز درشهرستان پاوه ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهیدان بزرگوار رجایی وباهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد:  در ابتدای سال تا به حال ۳۶ شهید انتظامی را تقدیم کرده ایم این به معنای خدمتگزاری نیروی انتظامی است.

سلمانی اضافه کرد:در سال گذشته بالغ بر ۲۴میلیارد تومان کلاه برداری در فضای مجازی صورت گرفته ضمنا اینکه در خیلی از پرونده ها نفراتی دستگیر شدند.

وی بیان کرد:از ابتدا سال تا به حال موضوع جرم  کلاه برداری ۶میلیارد تومان به افراد مال باخته عودت داده شده و توسط همکاران در پلیس فتا اقدامات پیشگیرانه وتاثیر گذاری انجام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: در سطح کشور و استان اجرای طرح های ارتقاءامنیت شغلی متناسب با وضعیت جرم وجغرافیای جرم استان وشهرستان ها انجام شده  و تاثیرات بسیار خوبی را داشته است.

وی اضافه کرد:قرار گاهای مقابله با ارازل واوباش قرار گاه کشف صلاح غیره مجاز واخیرا هم قرار گاه فضای مجازی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفته است، همچنین  قرارگاه مقابله با سرقت در کشور به ریاست وزیر محترم کشور برگزار می شود ودر استان نیز با ریاست استاندار  و درشهرستان در کمسیون شهرستان ها برگزار می شودو فرماندار مصوبات را پیگیری می کند.

سلمانی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی، گفت:  برنامه ریزی واقدامات مناسبی انجام شده و خدمات امنیتی انتظامی و ترافیکی ستاد اربعین استان تشکیل شده، کمیته امنیت انتظامی که مسئولیت انتظامی استان است درحال انجام وپیگیری جامعه آماری است و بر اساس نظر سنجی های انجام شده وبالغ ۶۵درصد  زائرین از مسیر مهران عبور می کنند با توجه به وضعیت جعرافیایی استان ما تمام زائرین که از مهران و خسروی قصد خروج از مرز را دارند از استان کرمانشاه حرکت می کنند، ضمن اینکه ۱۰ درصد از زائر ین ما از مرز خسروی عبور می کنند و قرار است در این حوزه رویکرد هدفمند برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: به صورت شبانه روزی ستاد اربعین استان و استاندار کرمانشاه زیر ساخت های امنیت زائرین تامین شده است.

سلمانی به وضعیت جرم در استان اشاره کرد و افزود: وضعیت استان از نظر جمعیت، نهمین استان کشور است واز نظر موضوع مهم سرقت ها ما دوازدهمین استان کشور هستیم یعنی یازده استان نسبت به استان ما جرائم سرقت بیشتر است در سرقت مصلحانه یازدهم و از نظر تعداد استان ها هشتمین استان و نرخ جمعیت
پنجمین استان کشور هستیم. در کشف موادمخدر همکاران اقدامات بسیار خوبی انجام شده و درحوزه موادمخدر آخرین استان کشور محسوب می شویم، مواد مخدر سنتی از سمت شرق استان وارد می شود و استان ما در غرب قرار دارد.


جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه احساس امنیت باید کار شود، ۶۳ درصد از جرائم ما جرائم خرد است و توسط افراد معتاد انجام می شود.

سلمانی بیان کرد:شهرستان پاوه امن ترین شهرستان استان از نظر وقوع سرقت شهرستان است، اگر بحث امنیت را به یک مثلث تبدیل کنیم یک طرف این مثلث دستگاه ها قضایی و نیروهای مسلح، طرف دیگر سایر مسئولین و زک سمت مردم هستند که بیشترین تاثیر گزاری را در امنیت واحساس امینیت را دارند.

وی گفت: شهرستان پاوه به واسطه دارا بودن مردمی فهیم ونجیب و متدین و حقیقتا وجود روحانیون بسیارخوب وتاثیر گذار و شخص حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه محترم که یک شخصیت منطقی ملی است  از  ابتدا سال تا کنون تنها ۲۶سرقت ثبت شده واین امنیت حاصل هماهنگی، همدلی و رفاقت وتامل و برادری که حقیقتا در بین اعضا شورای تامین، شورای اداری به دست آمده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه فرماندهی انتظامی جدید پاوه را معرفی کرد و از زحمات سرهنگ حق جویان به عنوان افسری وظیفه شناس، نحیب، پاکدست، عملیاتی و حاضر در میدان که در هرساعت از شبانه روز مشکل ومسائلی پیش آمده خصوصا در مجموعه هنگ مرزی نیروی انتظامی همکاری کرده و شخصی که توانسته با معتمدین و روحانیون در سطح شهرستان، اعضای شورای تامین وشورای اداری  تعامل وهمراهی منطقی و رابطه مند برقرار کند و شخصیتی مردمی قدردانی کرد و ادامه داد: در تلاش بودیم که برای جانشینی ایشان فردی را معرفی کنیم که با فرهنگ مردم این منطقه آشنا، با مردم در تعامل و توانایی اداره امور انتظامی شهرستان را داشته باشد، جناب سرهنگ پرتو که حدود یک سال ونیم فرماندهی انتظامی شهرستان ثالث وباباجانی بود وعملکرد قابل قبولی در این مدت داشتند، بنابراین ایشان برای این سمت انتخاب شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار