۳۴۸ تخلف محاسباتی در استان گیلان شناسایی شد
کد خبر: ۱۰۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱ 31 August 2022

سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدی و دریافتی‌های دستگاه‌های اجرایی در گیلان خبر داد و گفت: طی سال گذشته درآمد‌های پیش‌بینی‌شده استان مجموعاً بالغ‌بر چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بوده که چهار هزار میلیارد و ۵۴۳ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش تابناک گیلان سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان امروز در نشست با خبرنگاران گفت: پارسال، ۱۴۹ دستگاه اجرایی استان شامل دستگاه ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی، سایر موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی، شهرداری‌ها و واحد‌های تنخواه بگیر را مورد رسیدگی قرار دادیم که ۱۳ دستگاه دارای برنامه حسابرسی جامع بودند و از این ۱۳ دستگاه تعداد ۳۴۸ مورد تخلف و موارد دادخواهی شناسایی شد و مستندسازی و پیگیری برای اقدامات قانونی در حال انجام است.
امید نبی زاده حقیقی در ادامه با بیان اینکه دیوان محاسبات گیلان در سال ۱۴۰۰، ۶ ماه زودتر از موعد مقرر و در پایان تیرماه امسال، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس شورای اسلامی داد، افزود: برش استانی این گزارش به زودی آماده و در اختیار نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه گیلان در سال ۱۴۰۰، رتبه یازدهم را درجذب اعتبارات بین ۳۱ استان کشور داشت، گفت: جمع کل اعتبارات هزینه ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و اختصاصی استان در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان از خزانه دریافت و ۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۰ هزینه شد و مابقی به سال مالی ۱۴۰۱ انتقال یافت.
سرپرست اداره کل دیوان محاسبات گیلان تصریح کرد: مجموع درآمد‌های پیش بینی شده دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان بود که ۴ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان، معادل ۱۰۶ درصد، بیشتر از میزان پیش بینی وصول شد.
نبی زاده در خصوص عملکرد احکام تبصره‌های ثانونی بودجه سال ۱۴۰۰ هم گفت: از تعداد ۲۷۶ جزء، بند و حکمی که در قانون بودجه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانست مورد عمل قرار بگیرد، ۱۰۳ جزء و بند معادل ۳۷ درصد احکام، فاقد عملکرد بود که در صورت مستند شدن ترک فعل توسط دستگاه‌های دولتی، اقدامات قانونی لارم از سوی دیوان محاسبات انجام خواهد شد.
وی با اشاره به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری و دو دغدغه اصلی ایشان در زمینه‌های تامین مسکن و اشتغال، گفت: براساس نتایج رسیدگی اقدامات ملی مسکن در استان تا خرداد ۱۴۰۱، ۹۰ هزار واحد مختص گیلان بود که هم اکنون درمجموع ۱۳ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست اداره کل دیوان محاسبات گیلان، با بیان اینکه این خانه‌ها باید در فرایندی ۴ ساله احداث شوند گفت: مهمترین مشکل موجود تامین زمین است که از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم مطابق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، هماهنگی و همکاری‌های لازم را برای تحقق این طرح با اداره کل راه و شهرسازی استان داشته باشند.
امید نبی زاده حقیقی در خصوص اشتغال پایدار با مفهوم کارگران و کارمندان بیمه شده هم گفت: قانون پایداری اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را در سال ۱۴۰۰ مورد رسیدگی قرار دادیم که مطابق بررسی‌های انجام شده از حدود ۳۲ هزار طرح اشتغال مصوب، حدود ۹ هزار اشتغال، معادل ۲۹ درصد آن اجرایی شده است.
وی همچنین راه اندازی سامانه تلفنی ۱۹۸ را راهی برای تعامل دیوان محاسبات با مردم عنوان کرد و افزود: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از این طریق گزارش کنند تا مرود بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار