تابناک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی که با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت:هرمزگان دارای مقام دومی آموزش رایگان هنر در کشور است.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 06 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،اسماعیل جهانگیری ضمن تاکید بر عدم تطابق زیر ساخت های فرهنگی هنری استان با تولیدات گسترده هنرمندان رشته های مختلف افزود: حضور مدیران وزارتی در استان می تواند باعث انتقال کمبود ها و محدودیت ها به وزارت و اقدام در جهت رفع این مشکلات شود.

وی افزود: هنرمندان هرمزگان در تولید آثار هنری با این زیر ساخت ناچیز به واقع مجاهدت می کنند و به جرات می توان اذعان کرد هیچ هنرمندی در کشور حاضر نیست با این امکانات کم اقدام به تولید اثر نماید و این نشانگر نجابت و از خود گذشتگی و نگاه ایثار گرایانه و ادای دین به مردم است.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تکریم پیشکسوتان در جلسه بیان کرد: ایجاد و وجود این روحیه مجاهدت در هنرمندان استان مرهون آموزش های درست و صحیح پیشکسوتان بویژه استاد علی رضایی،حسین احمدی نسب،حسین پریش،عبد الهادی معتمدی و ...می باشد. و حضور این عزیران در کنار جوانان همیشه راهگشا و جریان ساز بوده است.

جهانگیری عنوان کرد:استاد علی رضایی در حوزه فرهنگ و هنر یک چهره ملی و تحول ساز است و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم زمینه ی بزرگداشت ایشان را در تهران فراهم نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه دکتر اسماعیلی عدالت آموزشی در تمام نقاط کشوراست و این سیاست به نحو احسن در هرمزگان عملیاتی و اجرا شده است و تا دورترین نقاط و حتی روستا ها طرح آموزش های رایگان هنر در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد:همه مردم و متقاضیان در اقصی نقاط استان هرمزگان حق بهره مندی از آموزش های رایگان هنر را دارند و از این لحاظ هرمزگان جایگاه دوم در کشور را دارد.

جهانگیری ضمن تاکید بر افزایش سهم نیروی انسانی در مرکز گفت: هرمزگان به لحاظ نیروی متخصص و کارآمد در وضعیت مطلوب قرار دارد و باید سهم هرمزگان در مدیریت کلان فرهنگی و هنری کشور مخصوصا در تامین زیرساخت ها افزایش یابد و برای اثبات آن می توان به انتصاب یک هرمزگانی بعنوان دبیر جشنواره بین المللی فجر اشاره کرد که باعث افتخار همه هرمزگانی است.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار