رئیس پلیس اداره‌گذرنامه و مهاجرت استان فارس گفت: کسانی که مدارک‌خود را برای درخواست گذرنامه موقت تحویل داده بودند می‌توانند با همان مدارک نسبت به دریافت گذرنامه عادی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 06 September 2022

تابناک فارس به نقل از برنا: سرهنگ مهدی افشین فر بیان کرد: با توجه به علاقه گسترده مردم مومن کشور و استان فارس به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال، تصمیم بر این شد که تدابیری برای تسهیل سفر این عزیزان به عتبات عالیات در نظر گرفته شود.
افشین فر ادامه داد: بر این اساس امسال علاوه بر صدور گذرنامه عادی که بالغ بر ۲۵۰ هزار گذرنامه بوده، دو‌ راهکار برای این موضوع در نظر گرفته شد که یکی از آن ها تمدید شش ماهه گذرنامه هایی است که از ۹۱/۶/۶صادر شده و پیش از این ایام منقضی شده است. گذرنامه این عزیزان توسط پلیس گذرنامه در مرکز استان یا در ادارات گذرنامه شهرستان ها کمتر‌ از ۲۴ ساعت ثبت سیستمی شده و مهر تمدید در گذرنامه آن ها درج می شود که در عراق هم با مشکلی مواجه نگردند.
سرهنگ افشین فر راهکار‌ دوم را صدور برگ تردد یا گذرنامه موقت عنوان‌کرد و گفت: با توافق صورت گرفته بین‌مسئولین کشور ایران و عراق امسال برای تردد زائران علاوه بر گذرنامه عادی گذرنامه های موقت نیز صادر شد که البته با توجه به درخواست های بسیاری که به اداره گذرنامه واصل شده تعدادی از این درخواست ها به نتیجه رسیده و به دست متقاضیان رسیده است و تلاش بر این است که باقیمانده درخواست ها نیز ظرف ۲۴ ساعت آینده به دست درخواست کنندگان برسد.
وی بیان کرد: اعتراضی که این روزها مطرح شد این بود که عزیزانی بارکد پستی در اداره گذرنامه تحویل گرفتند به منزله اینکه کار تحویل اداره پست شده اما در سایت اداره پست اطلاعات آنها وجود ندارد که باید اعلام کنم در زمان های عادی زمانی که گذرنامه یا برگ تردد در پاکت پستی قرار می گیرد همان لحظه بارکدپستی درج شده و در اداره گذرنامه موجود است و مسئول اداره پست آن را تحویل می گیرد و از طریق پست ایران به سراسر کشور ارسال می شود. دو الی سه ساعت این پروسه زمان می برد تا در سایت اداره پست هم وارد شود اما در ایام اربعین شاهد این هستیم که این زمان به سه الی چهار روز نیز افزایش یافته که در تماس با تهران اعلام شده حجم زیادی از این برگ ترددها به دستشان رسیده و در حال ثبت در سامانه اداره پست است و ظرف امروز تا فردا همه آن ها به دست متقاضیان خواهد رسید تا نگرانی مردم برطرف شود.
رئیس پلیس اداره‌گذرنامه و مهاجرت استان فارس بر این موضوع نیز تاکید داشت که کسانی که برای سفر اربعین مدارک خود را به اداره گذرنامه تحویل دادند و درخواست گذرنامه موقت داشتند می توانند پس از بازگشت از سفر اربعین با همان مدارک و بدون اقدام‌مجدد تهیه مدارک، تعدیل وضعیت نموده و برای دریافت گذرنامه عادی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار