با حضور جمعی از زائران حسینی و مسئولان شهرستانی موکب شهدای کهگیلویه در پنج کیلومتری شهر بهبهان برپا شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 09 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در آئین افتتاح این موکب خدمت رسانی به زائران اربعین را یک توفیق الهی دانست و گفت: زیارت اربعین یک امر مستحب، ولی خدمت رسانی به زائران وظیفه‌ای واجب محسوب می‌شود و ثواب فریضه واجب بیشتر از مستحب است.

سرهنگ سید علی اصغر پوربهشت با بیان اینکه شناخت اباعبدالله الحسین (ع) از ضروریات فکری مسلمانان و از مقدمه‌های ظهور بوده و پیاده روی اربعین و جایگاه این زیارت معنوی یکی از راه‌های شناخت سیدالشهدا و نهضت عاشورا است افزود: دشمنان همواره از هر طریقی می‌خواهند مانع انعکاس حرکت‌های میلیونی زائران ابا عبدالله حسین (ع) شوند و بر آن سرپوش می‌گذارند تا این کنگره عظیم جهانی منعکس نشود.

سرهنگ اصغر پوربهشت اضافه کرد: عظمت حرکت اربعین هیچگاه با این اقدامات مذبوحانه خاموش نمی‌شود و روز به روز حرکت امام حسین (ع) پرفروغ‌تر شده و در جهان در حال طنین انداز است.

وی با اشاره به اینکه این موکب برای چهارمین سال از طریق کمک‌های مردمی و خیران راه اندازی شده و سرمایه حقیقی این موکب مردم است ادامه داد: از زمان برپایی موکب عشق وعلاقه خادمان از نکات مهم وقابل توجه بوده و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ هزار خدمت در این موکب انجام شود.

سرهنگ پوربهشت اجرای برنامه‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اهداف این موکب دانست و گفت: این موکب تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی به زائران ابا عبدالله حسین خدمات رسانی می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه افزود: استان‌های یزد، فارس، اصفهان، سیستان بلوچستان، هرمزگان و کشورهای افغانستان و پاکستان از مسیر این موکب عبور می‌کنند.

مدیر موکب شهدای کهگیلویه هم با اشاره به اینکه کار اماده سازی و عملیات اجرایی موکب به پایان رسید گفت: موکب شهدای کهگیلویه تا ۲ روز بعد از اربعین به زائران حسینی با ۸۰ خادم زن و مرد خدمت رسانی می‌کنند.

خدایار زینی پور افزود: خدمات ارائه شده در این موکب به زائران امام حسین (ع) شامل پذیرایی در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده، خدمات درمانی ، بهداشتی و خدمات فرهنگی  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار