طرح جهاد روشنایی در مناطق کم برخوردار استان قم با شعار هر پشت بام یک نیروگاه کلید خورد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 11 September 2022

به گزارش تابناک قم، محمدی، معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهار کرد:امسال در سومین سال اجرای طرح جهاد روشنایی سه هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی درنقاط مختلف استان راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح جهادی ۳۲ نقطه در شهر قم از سوی استانداری شناسایی شده است، ادامه داد: به طور کلی روستا‌های استان و محل سکونت اقشار کم برخوردار جامعه هدف بسیج سازندگی در اجرای این طرح است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود:۱۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت ۷۰ ساله برای این طرح اختصاص یافته که بازپرداخت آن از محل درآمد تولید برق اخذ می‌شود.

او گفت:با توجه به شرایط تحریم، تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی قم ساخت داخل، دارای ضمانت پنج ساله، خدمات پس از فروش ۱۵ ساله و سازگار با شرایط آب و هوایی کشورمان است.

محمدی با بیان اینکه در این طرح، شرکت توزیع نیروی برق، بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی مشارکت دارند، افزود: نظارت بر طرح جهاد روشنایی و خدمات پس از فروش تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی بر عهده بسیح سازندگی است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان این که نصب نیروگاه خورشیدی به همت بسیج سازندگی استان قم با شعار هر پشت بام یک نیروگاه در مناطق کم برخورد ار عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:معافیت مالیاتی، قرار داد خرید ۲۰ سال تضمینی برق توسط وزارت نیرو و ادارات کل برق منطقه‌ای استان قم، ضریب تعدیل سالانه و افزایش نرخ خرید تا ۳۰ درصد در صورت بکارگیری از دانش فنی طراحی و ساخت داخلی و مشارکت در تامین برق محله خود و رفع مشکل کمبود و قطعی برق از مزایای این طرح است.

محمدی با اشاره به مراحل دریافت وام و مدارک مورد نیاز برای ایجاد نیروگاه خورشیدی گفت:تماس با بسیج سازندگی جهت اخذ تاییدیه استحقاق وام، مراجعه به اداره برق جهت انعفاد قرار داد بیست ساله، خرید برق و صدور پروانه بهره برداری و ثبت نام در سایت www.ebsvam.ir و مراجعه به سازمان بسیج سازندگی جهت دریافت وام از مراحل اقدام برای این طرح است.

او ارائه قبض برق به نام متقاضی، سند مالکیت متقاضی، کارت پایان خدمت، شناستنامه و کارت ملی را از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح برشمرد.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت:متقاضیان واجد شرایط جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۵۳۶۶۱۸۵۱۴ تماس بگیرند  و یا به نشانی میدان امام خمینی کوچه ۲۲ پلاک ۳ سازمان بسیج سازندگی استان قم مراجعه کنند.

محمدی عنوان کرد:امکان پیش ثبت نام با کد دستوری ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۹۹۸۸ ستاره ۱ ستاره ۸ مربع فراهم شده است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم استفاده از نور خورشیدی به عنوان انرژی پاک به منظور حفاظت از محیط زیست، مقرون به صرفه بودن منبع عظیم خدادادی خورشید برای تولید برق و ایجاد اشتغال خانگی را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار