رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی فارس گفت: از نیمه خرداد تا کنون ۸۵ هزار نوآموز در استان فارس در طرح سنجش سلامت نوآموزان ارزیابی شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 12 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محسن بهشتی پور گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور ادامه دارد و ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار کار ارزیابی را در سراسر استان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پارسال ۸۹ هزار و ۷۰۰ نفر در طرح سنجش سلامت ارزیابی شدند گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۹۰ هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی فارس گفت: در این طرح نوآموزان از جنبه‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، آمادگی جسمانی، دهان و دندان، سلامت پوست و مو و واکسیناسیون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


وی کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق اطلاعاتی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعداد‌های دانش آموزان در فرآیند سنجش به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های آن‌ها طراحی و دنبال کنیم.


بهشتی پور، تشخیص اختلال و مداخله بهنگام در سنین طلایی رشد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی فارس از خانواده‌ها خواست حضور حداکثری در طرح سنجش داشته باشند و به هیچ وجه برای پوشش مشکلات احتمالی فرزندشان از این مسئله گریزان نباشند.
بهشتی پور گفت: امسال کودکان پیش دبستانی نیز شامل طرح سنجش سلامت می‌شوند و ارزیابی آن‌ها بعد از اتمام طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز می‌شود.

برچسب ها: سنجش ، نوآموز ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار