کد خبر: ۱۰۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 13 September 2022

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

ایمنی خانه و کاشانه‌ای که در آن سکونت داریم مهم است در عین حال به موضوعی فراموش شده یا کم اهمیت تبدیل شده است ایمنی که با رعایت نکات نه چندان پیچیده آسودگی و سلامت ما را تضمین می‌کند.

هر ساله افراد زیادی در خانه‌ها بر اثر حوادث مختلفی که برایشان به وجود می‌آید جان خود را از دست می‌دهند یا مجروح می‌شوند بسیاری از این حوادث دردناک در خانه‌ها و در فصل زمستان رخ میدهند، اما راهکار‌های زیادی برای پیشگیری از این گونه اتفاقات ناخوشایند وجود دارد که فقط نیاز به توجه به نظرات کارشناسان است.

پدر و مادر‌ها وظیفه سنگینی بر دوش خود دارند چرا که باید به دیگر اعضای خانواده اصول ایمنی و پیشگیری از حوادث و استفاده از از ابزار آلات ایمنی، کمک‌های اولیه و کپسول آتش نشانی و ... را آموزش دهند.

حادثه خبر نمی‌دهد و نباید فراموش کنیم که بیشتر حوادث قابل پیشگیری هستند بسیاری از آتش سوزی‌های منازل مسکونی به خصوص در کلانشهر‌ها ناشی از بی احتیاطی یا فرسودگی ساختمان است.

باید در ساخت و ساز‌های جدید سعی شود تا حد امکان به نکات ایمنی خانه توجه شود و داشتن زیر ساخت مناسب با نظر کارشناسان و مهندسان در خانه‌ها مهم است استانداردسازی موضوعی است که باید به آن پرداخته شود با توجه به در پیش بودن فصل سرما و استفاده از تجهیزات گرم کننده مانند بخاری، آبگرمکن و ... باید اصول ایمنی استفاده از این تجهیزات برای همه ارائه شود و خانواده‌ها برای استفاده از وسایل مختلف مراقب فرزندان و سالمندان خود باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار