امسال هم عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در شهر شیراز پیاده‌روی و راهپیمایی بزرگ دلدادگان حسینی را روز شنبه مصادف با اربعین حسین (ع)در شیراز برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 14 September 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: اربعین روز وصال است یا داغی دوباره از نبود یار؛ اربعین یعنی روز مراجعت کاروان عشق از شام به مدینه و روزی که کاروان کوچک جابربن‌عبدالله‌ انصاری‌ از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد.

پس از گذشت 1400 سال کاروان کوچک جابر به همت مسلمانان و آزاداندیشان جهان تبدیل به بزرگترین تجمع جهانی شده و همه از پیر و جوان و بزرگ و کوچک در این اجتماع شرکت می‌کنند اما برخی نیز از این قافله عشق جا می‌مانند و حسرتش تا ابد بر دلشان سنگینی می‌کند.

چند سالی است که در شهر شیراز راهپیمایی عظیم اربعین برای جاماندگان طریق دوست برپا می‌شود. امسال نیز عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در شهر شیراز پیاده‌روی و راهپیمایی بزرگ توسط دلدادگان حسینی روز شنبه مصادف با اربعین حسین (ع)در شیراز برگزار می‌شود.

بنا به گفته سید مجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین حسینی استان فارس این مراسم با تجمع بزرگ عاشقان و دلدادگان حسینی روز شنبه 10صبح از میدان شهداء آغاز و حرم مطهر شاهچراغ(ع) منتهی می‌شود.

به گفته وی راس ساعت 10:30 تجمع بزرگ دلدادگان اربعین در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا می‌شود و علاوه بر این مسیر اصلی، از سه مسیر دیگر نیز علاقه مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

بر این اساس مسیر اول میدان شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)؛ مسیر دوم چهار راه مشیر به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مسیر سوم میدان شهید مفتح(مصدق) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تعریف شده است.

آنگونه که دبیر ستاد اربعین اعلام کرده در این مسیرها با برپایی موکب‌های پذیرایی و خدمات‌رسانی و نیز قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین و نوحه خوانی و‌ عزاداری حس و حال پیاده‌روی اربعین برای راهپیمایان ایجاد می‌شود.

 

به گفته علوی در مسیر بین‌الحرمین حدفاصل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حرم مطهر حضرت سید علاءالدین(ع) نیز موکب‌های خدمات‌دهی به شرکت‌کنندگان در مراسم و دلدادگان حضرت امام حسین(ع) برپا می‌شود.

همچنین حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز از روز پنجشنبه ویژه برنامه اربعین حسینی را ترتیب داده که این برنامه‌ها از 24 شهریورماه آغاز و تا پایان روز 26 ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین آبادی در این ویژه برنامه سخنرانی مراسم را بر عهده دارد و سید عباس انجوی و خلیل نگهبان نیز مداحی و مرثیه‌سرایی را انجام می‌دهند.

برچسب ها: اربعین ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار