معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم گفت: تاکنون ۱۶۲ هزار دانش‌آموز قمی در مقطع ابتدایی این استان ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش پنج هزار نفری داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 15 September 2022

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده افزود:‌ بیش از ۹۸ درصد ثبت‌نام در مقطع ابتدایی تکمیل شده است و این دانش‌آموزان در ۶۴۰ مدرسه ساماندهی خواهند شد.

وی اضافه کرد: حدود ۳۲ هزار نفر از این دانش‌آموزان، نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند که اقدامات اولیه برای حضورشان در اول مهرماه انجام شده است.

وی ادامه داد: مدارس به لحاظ فیزیکی برای دانش‌آموزان آماده‌سازی شده‌ و اگر نیاز به تعمیر بوده نیز اقدامات مرتبط انجام شده است.

به گفته پناهنده، برای مدارس نوساز که امسال وارد گردونه آموزش می‌شوند هم کادر آموزشی تخصیص پیدا کرده و آماده حضور دانش‌آموزان است.

وی گفت: با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و همکاران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس مقطع ابتدایی این استان پویش «شوق کودکی، شور حسینی» در هفته جاری برگزار شد.

وی افزود: با توجه به این‌که آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی، رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) مصادف شده است،‌ با برگزاری این پویش، نوآموزان بدو ورود به دبستان، دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی، همکاران فرهنگی و اولیای دانش‌آموزان با حضور در مدرسه خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار