سالانه ۱۴ هزار تن شیر خام در یک هزار و ۲۵۷ واحد دامداری این شهرستان تولید شیر می‌شود
کد خبر: ۱۰۶۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 16 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از تولید سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخام به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال در دامداری‌های این شهرستان خبر داد.

عبداله غلامپور افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخام در دامداری‌های شهرستان تنکابن تولید و به بازار‌های مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن تصریح کرد: ارزش اقتصادی این مقدار شیرخام تولیدی ۵۲۵ میلیارد ریال است.

غلامپور خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.

این مسوول تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحد‌های دامداری بخش دو هزار، سه هزار و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه‌های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه‌های جمع آوری، موجب شد که اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازار‌های مصرف عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۴ هزار تن شیر خام در یک هزار و ۲۵۷ واحد دامداری این شهرستان تولید شیر می‌شود، گفت: مصرف سرانه شیر ۹۰ کیلوگرم در سال است و تنکابن نیاز ۱۵۵ هزار نفر از جمعیت استان به لبنیات را تامین می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار