رئیس اداره موزه حرم حضرت معصومه (س) از نمایش نسخه خطی زیارت نامه اربعین با قدمتی ۳۰۰ ساله در موزه آستان مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 18 September 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در کتاب خطی زادالمعاد تالیف مرحوم علامه مجلسی در دوره صفویه، آمده است،گفت: این کتاب ارزشمند که در ادعیه و زیارات است، قدمت حدود ۳۰۰ ساله دارد و در موزه فاطمی نگه‌داری می‌شود.

او ادامه داد:  نسخه زادالمعاد، در سال ۱۱۵۳ هجری قمری توسط عبدالله بن درویش علی به خط نسخ به همراه ترجمه کتابت شده و در سال ۱۲۰۲ ق. توسط حاجی رمضان تبریزی وقف شده است.

رئیس اداره موزه حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در زیارت اربعین که با سلام و درود به امام حسین (ع) و با اشاره به شهادت و مصیبت‌های او آغاز می‌شود، به برخی از عقاید شیعه مانند ولایت ائمه (ع) و اینکه میراث نبوت نزد امام حسین (ع) است و حجت الهی بودن ایشان  اشاره شده است.

او بیان کرد:در این زیارت‌نامه فلسفه شهادت امام حسین (ع)، نجات بندگان خدا از جهالت و گمراهی دانسته شده و برخی از ویژگی‌های امام حسین (ع) مثل دوری از شرک و ویژگی‌های قاتلان او ذکر شده است؛ زائر در این زیارت خود را تسلیم دستورات امامان شیعه و نیز آماده یاری آن‌ها و مخالفت با دشمنانشان معرفی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار