معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های متعدد فارس و شیراز گفت: سهم این استان و شیراز باید از حضور گردشگران خارجی بیشتر از آنچه اکنون است باشد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 06 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سمیع الله حسینی مکارم، شامگاه دوشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در 6 ماه نخست امسال 120 هزار گردشگر خارجی برای بازدید از جاذبه های فارس وارد این استان شدند که این تعداد به نسبت داشته های فرهنگی، تاریخی و مذهبی این استان بسیار ناچیز است.

او اظهار کرد: هم اینک حدود 100 هزار بنا و اثر تاریخی با ثبت ملی و 19 اثر با ثبت جهانی در کشور وجود دارد که سهم استان فارس از آثار ثبت ملی سه هزار اثر و از آثار ثبت جهانی شده نیز چهار اثر است که اینها را می توان یک ظرفیت خوب دانست.

وی، با اشاره به سفر یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر به نقاط مختلف جهان در سال گذشته ادامه داد: سهم کشورمان از این تعداد گردشگر پنج میلیون گردشگر و درآمد حاصل از آن نیز 7.5 میلیارد دلار در مقابل یک هزار و 400 میلیارد دلار درآمد جهانی این صنعت بوده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: از آنجا که کشور ایران در بحث گردشگری جز10 کشور نخست جهان قرار دارد بهتر است با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری که از صنایع پردرآمد در جهان محسوب می شود، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

حسینی مکارم، ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های شورای شهر و شهرداری شیراز در زمینه گردشگری گفت: شهر شیراز با تکیه بر تمام ظرفیت ها و داشته های خود به عنوان یکی از مقاصد بدیهی گردشگری مطرح است اما باید برای توسعه آن تلاش بیشتری از سوی تمامی مجموعه انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار