کهرام تأکید کرد: از آنجایی که ما می‌توانیم در داخل کشور این محصولات را تولید کنیم واردات اینگونه واکسن‌ها از خارج از کشور با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 06 October 2015
به گزارش تابناک البرز نخستین مرکز کالبد‌گشایی پرندگان در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی که یک موسسه ملی مستقر در استان البرز است، طی مراسمی افتتاح و راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمید کهرام رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به نیاز اساسی کشور، مرکز فوق طراحی و راه‌اندازی شده است.
وی تأکید کرد: این مرکز به دلیل اینکه نمی‌شد در کنار مراکز تولید واکسن راه‌اندازی شود در یک مجموعه محصور در مؤسسه رازی راه‌اندازی شد.
این مسئول در بخشی از سخنانی خود به انتقاد شدید از واردات واکسن از خارج کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60 شرکت وارد‌کننده واکسن از خارج در ایران فعال هستند و معلوم نیست که با چه هدفی این حجم از واکسن که ما توانایی تولید در داخل کشور را داریم، از خارج وارد می‌شود.
کهرام تأکید کرد: از آنجایی که ما می‌توانیم در داخل کشور این محصولات را تولید کنیم واردات اینگونه واکسن‌ها از خارج از کشور با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به خوبی در کشور پیاده‌سازی و اجرا کرده و به توسعه اقتصادی پایدار دست‌یابیم، باید با سیاست‌گذاری‌های صحیح مانع از ورود کالاهایی که مشابه آنها در کشور تولید می‌شود، شویم.
کهرام در پایان گفت: ورود این واکسن‌ها و با حجم زیاد،‌ از یک سو موجب خروج ارز از کشور شده و از سوی دیگر به تولیدات داخلی که بر اساس دانش و فناوری بومی تهیه شده، ضربه می‌زنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار