رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع در قم، نیاز به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر داریم.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 10 October 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدحسین دهناد با تأکید بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی در ساماندهی ترافیک شهر  می گوید: امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که برای حل مشکلات حمل‌ونقل باید بستر و امکان حمل‌ونقل عمومی را گسترش داد.

او توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و افزود: در شهر‌های توسعه‌یافته بزرگ دنیا سهم حمل‌ونقل عمومی در سفر‌های درون‌شهری نزدیک به ۵۰ درصد است و این به این معنا بوده که از هر ۱۰ نفر ۵ نفر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گفته دهناد، شهر قم برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع نیازمند به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر است که امیدواریم به‌زودی این تعداد را تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه به خرید اتوبوس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: اتوبوس‌های خریداری‌شده در مسیر‌هایی مانند پردیسان و معابر تازه‌ساخت استفاده‌شده و امیدواریم شرایط مطلوبی را در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای مردم ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار