مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در استان فارس و شهر شیراز 40 درصد فرار بیمه‌ای وجود دارد که عمدتا در بخش صنوف است واحدهای صنفی فقط 60 درصد پروانه دارند و مشکلاتی که قانون 92 نظام صنفی ایجاد کرده سبب شده واحدهای صنفی از بیمه کارگران فرار کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 10 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو اظهارداشت: افزایش چشمگیر حقوق مستمری‌بگیران از جمله اقدامات منحصر به فرد دولت سیزدهم است که بر مبنای آن پرداخت مستمری در استان فارس به 1400 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی درباره توسعه خدمات تامین اجتماعی نیز گفت: 3 شعبه جدید در استان فارس افتتاح شده که شعبه شهرستان گراش نیز در دست اقدام است همچنین استان فارس 240 هزار نفر مستمری‌بگیر دارد که ماهیانه 1400 میلیارد مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری در یک سال گذشته افزایش پیدا کرد، افزود: این امر منجر به کاهش 9 میلیون بار مراجعه حضوری مردم به سازمان شد و امروز مردم بدون مراجعه حضوری اقدامات خود را انجام دهند.

گسترش پوشش بیمه‌ای از دیگر اقدامات این سازمان بود که مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس به آن اشاره کرد و افزود: بیمه زنان خانوار را توسعه دادیم و در 6 ماه 4 هزار و 500 نفر بیمه زنان خانوار شدند.

وی با بیان اینکه بیمه دانشجویان که برای نخستین بار رخ داد که از اتفاقات خوب دولت سیزدهم بود که نزدیک به هزار نفر در استان فارس استقبال کردند، عنوان کرد: امیدواریم که در 6 ماه دوم و حضوری شدن دانشگاه‌ها این تعداد افزایش یابد‌.

کشاورز با اشاره به اینکه 6.5 درصد رشد بیمه شده در 6 ماه نخست امسال داشتیم، تصریح کرد: از آن طرف مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کاهش یافته که این نشان از رشد اشتغال در استان دارد.

وی با بیان اینکه تداوم معافیت حق بیمه کارفرمایان از دیگر اقدامات دولت در حوزه تامین اجتماعی است، گفت: کارگاه‌های جدید در 38 رسته شغلی نیز می‌توانند از این معافیت استفاده کنند همچنین معافیت حق بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز انجام شده و شعبه پایلوت برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است تا مسائل آنها به صورت متمرکز حل شود.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای را باید گسترش دهیم اما فرار بیمه‌ای یک معضل در استان فارس است، گفت: 39 درصد در بازرسی‌ها رشد داشتیم که نشان از شناسایی اشتغال‌های پنهان است همچنین 2 هزار میلیارد تومان از کارفرمایان مطالبه داریم که بیشترین مطالبات مربوط به مخابرات راه دور با 50 میلیارد تومان مطالبه است که تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه دانشگاه آزاد و پیمانکاران شهرداری از دیگر موارد مطالبات هستند، گفت: بخشنامه‌ای برای ارائه خدمات رایگان برای درمان ناباروری صادر شده و امروز تمام هزینه‌ها توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: در استان فارس و شهر شیراز 40 درصد فرار بیمه‌ای وجود دارد که عمدتا در بخش صنوف است واحدهای صنفی فقط 60 درصد پروانه دارند و مشکلاتی که قانون 92 نظام صنفی ایجاد کرده سبب شده واحدهای صنفی از بیمه کارگران فرار کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: بیمه کارگران ساختمانی تا زمانی که بار مالی دولت تامین نشود امکان بیمه افراد جدید وجود ندارد.

برچسب ها: فرار بیمه ای ، فارس ، صنوف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار