کد خبر: ۱۰۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 06 October 2015
همزمان با سراسر کشور، زنگ ملی ورزش ساعات اولیه صبح امروز سه شنبه به صورت متمرکز استانی در مدرسه شاهد جواد الائمه (ع ) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به صدا درآمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه زنگ ملی ورزش یک طرح ابتکاری از سوی رادیو ورزش است که هر روز صبح ساعت 7:30 به مدت پنج دقیقه موسیقی ورزش را پخش می کند.

فرشید علیزاده افزود: این موسیقی به صورتی است که تمامی افراد جامعه در هر صنفی که هستند می توانند با اعلام مجری برنامه حرکاتی ورزشی نرمشی را انجام دهند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که فی مابین وزارت آموزش و پرورش و رادیو ورزش در راستای ورزش صبحگاهی در مدارس منعقد شده مقرر شد تا این موسیقی در تمامی مدارس راس ساعت یاد شده پخش و یا ضبط شود و در ساعتی دیگر برای ورزش دانش آموزان پخش شود.

وی گفت: اجرای این برنامه های مکملی در راستای حفظ و ارتقای سلامت این قشر در آموزش و پرورش است.

علیزاده افزود: اکنون خیلی از دانش آموزان با مشکل کم یا بی تحرکی مواجه هستند که منجر به چای و ناتوانی و ضعف حرکتی و عضلانی آن ها می شود که همچون هشدار بزرگی برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور است.

وی بیان داشت: اجرای حرکات ورزش بخصوص در ساعات صبحگاهی ضمن ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان در ساعات مابقی شبانه روز و ساعات تحصیلی از بیماری های جسمی و روحی آن ها نیز جلوگیری می شود.

وی گفت: اجرای این برنامه به صورت نمادین آغاز شده و اجرای اصلی این برنامه در مدارس پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار