بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانبان امضاء کنندگان ذیل ، شامل اهالی روستا و رانندگان روستای دیل ، چند روزی است که از ناحیه تغییر مکان محل و جابجایی مسافرین دچار معضلات و مشکلات عدیده ای شده ایم که اهم آنها عبارت است از
کد خبر: ۱۰۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 07 October 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد - جمعی از اهالی محترم روستای دیل و رانندگان این روستا با ارسال نامه ای به پایگاه خبری آوای جنوب از مسئولان شهری گلایه کردند و خواستار توجه مسئولین جهت رفع مشکلات شدند .

متن نامه ارسالی بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانبان امضاء کنندگان ذیل ، شامل اهالی روستا و رانندگان روستای دیل ، چند روزی است که از ناحیه تغییر مکان محل و جابجایی مسافرین دچار معضلات و مشکلات عدیده ای شده ایم که اهم آنها عبارت است از :

۱- با توجه به دور بودن گاراژ از مسیر اصلی شهر ، ما مسافرین در این گاراژ فعلی احساس امنیت و آسایش کافی نداریم بخصوص شبها و ایام زمستان و باد و باران .

۲- اکثر خریدهای مسافران و مردم روستا در قسمت مرکزی شهر می باشد و بیشتر آنها پیر و سالخورده و ناتوان می باشند که از مرکز شهر تا پارک نفت پیاده نمی توانند بروند اگر هم بخواهند با تاکسی بروند هزینه تاکسی شهری تا پارک نفت و از پارک نفت تا روستا بر دوش مردم سنگینی می کند.

۳- وجود گاراژ شهرستان چرام و روستاهای همجوار در پارک نفت باعث ازدحام جمعیت و ایجاد تنش بین رانندگان و مسافران خواهد شد ، لذا طبق قوانین پایانه ها گاراژ چرام باید به ترمینال برود و تردد بین شهری (چرام گچساران) در ترمینال صورت پذیرد.

۴- جهت ایجاد نظم و امنیت برای مسافرین روستای دیل و امرار معاش رانندگان زحمتکش و خدمت به مردم جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش و مشکل خواستاریم ایستگاه (گاراژ) مسافربری دیل جنب حسینیه سید الشهدا اهالی دیل در گچساران باشد و یک گاراژ مستقل داشته باشیم.

در پایان خواهشمندیم نسبت به رفع مشکلات فوق الذکر نهایت سعی و تلاش را داشته باشید .

****

 روستای دیل از توابع بخش مرکزی شهرستان گچساران است که با مختصات جغرافیایی ۵۰ درجه و ۴۶ دقیقه طول شرقی و ۳۰ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی ، در ۲۷ کیلومتری شمال غربی دو گنبدان و ۱۸۴ کیلومتری یاسوج قرار دارد .

روستای دیل بزرگترین روستای در میان دهستان بویراحمد گرمسیری با بیش از ۴۰۰۰ نفر جمعیت می باشد.

این روستا از جنوب به کوه کاردی و از شمال شرقی به کوه ولی گنج محدود می‌شود . ارتفاع روستای دیل از سطح دریا ۸۵۰ متر است و آب و هوای آن در فصل بهار مطبوع و دلپذیر ، در تابستان گرم و خشک و در زمستان بارانی و معتدل می‌باشد .

این روستا دارای هفت محله به نامهای میانکوه رادک اسلام اباد ده بزرگ تکیه ده برج وده بی بی کریمه است .

که آستانه مقدس امامزاده بی بی کریمه امامزاده علی واقع در بخش چرزو امامزاده بی بی رشیده بی بی کیهانه امامزاده میرحمزه وقدمگاه امام رضا (ع) امام زاده ابراهیم(ع) معروف به آقای شهدا وامامزادگان دیگری نیزدر این روستا واقع گردیده است که وجود این امامزادگان لطف وصفایی خاص به این روستا بخشیده است .

انتظار می رود مسئولین امر در این زمینه همکاری لازم را با اهالی روستا داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار