تقسم زمین نساجی مازندران بین مالکان و ورثه های آن از سوی دیگر چوب حراج برای پیکره قدیمی ترین و برندترین کارخانه مازندران زد و خصوصی سازی نیز تیر خلاص را برای آن وارد کرد
کد خبر: ۱۰۷۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 19 October 2022

سنگ اندازی ها و موانع فراروی طی دهه های گذشته چراغ کارخانه های دوقلو نساجی را در مازندران خاموش کرد واکنون فقط یک قل آن روی خط تولید است.


بازار؛ گروه استان ها: در گذشته های نه چندان دور سه کارخانه نساجی در مازندران فعال بود که تمامی فرایند تولید و فرآوری پارچه در آن واحدها صورت می گیرد و به تبع آن فروشگاه های زیادی در شهرهای استان با و کشور با برند نساجی مازندران فعال بود.

واردات بی رویه، کمبود نقدینگی و سوء مدیرت های چرخ نساجی مازندران را به مرور زمان از حرکت ایستاد و روزگاری که در آن بیش از سه هزار کارگر کار می کردند را اکنون دیگر رونق گذشته را ندارد. همچنین تقسم زمین نساجی مازندران بین مالکان و ورثه های آن از سوی دیگر چوب حراج برای پیکره قدیمی ترین و برندترین کارخانه مازندران زد و خصوصی سازی نیز تیر خلاص را برای آن وارد کرد.

دو کارخانه از سه گانه نساجی مازندران طی دهه های قبل با خاک یکسان شد و بخشی از اراضی آن برای شرکت خودروسازی به سایپا واگذار شد و با گذشت سال ها هنوز این شرکت اقدامی در آن انجام نداده است.

فروش ماشین آلات کهن و قدیمی و فروخته شدن متر متر اراضی کارخانه نساجی قایمشهر داغ مردمان شهر خسته و سوخته نساجی را بیشتر کرد، چرا که در هر خانه و خانواده ای یک یا دو نفر مدتی در آن مشغول به کار بودند دلشان از تجزیه و پاره پاره شدن کارخانه اندوهناک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار