در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک فارس، واگذاری امور اجرائی و آموزشی کودکستان‌ها، مهد‌های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان، مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 20 October 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان گفت: مسئولیت کودکستان‌ها به طور کامل به آموزش و پرورش واگذار شده است.

او گفت: جهت تغییر رویکرد در خصوص مدیریت یکپارچه متولیان کودکان و واگذاری مسئولیت به سازمان تعلیم و تربیت اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی نظارت تعلیم و تربیت استان فارس تأکید کرد: لازم ست اطلاع‌رسانی و تبلیغات به نهاد‌ها و سازمان‌ها و حتی از طریق بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر صورت پذیرد.

‎عسکری بر اهمیت مسئولیت تربیت کودکان تأکید کرد و گفت: بر طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، واحد‌های سازمانی تربیتی غیر دولتی یا وابسته به نهاد‌های دولتی یا عمومی غیردولتی که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش کودکان تا پیش از دبستان را به عهده دارند باید از این سازمان مجوز دریافت کرده و از این پس باعنوان کودکستان به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه این جلسه، پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در خصوص شیوه‌نامه، شهریه، بیمه، محتوا و... مراکز مذکور، مواردی به عنوان مصوبات اولین جلسه به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم وتربیت کودک استان رسید.

طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کلیه امور اجرائی و آموزشی کودکستان‌ها مهد‌های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی اموزش وپرورش استان واگذار شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد، از این پس علاوه بر امور آموزشی، صدور مجوز تأسیس، راه‌اندازی، تمدید و تطبیق کودکستان‌ها با این معاونت باشد. تولید محتوا، تهیه بنر، پوستر با موضوع واگذاری به معاونت آموزش ابتدائی اموزش و پرورش استان مدنظر قرار گیرد و طبق اساسنامه فعلا میزان شهریه مشخص شد که تا ٤٠ درصد افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار