استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح مرحله اول قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافته است
کد خبر: ۱۰۷۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 22 October 2022

اختصاص یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان به منظور افتتاح مرحله اول قطار شهری کرمانشاهبه گزارش تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه اظهار کرد: برخی از طرح‌های مصوب شده این سفر باید تا دهه فجر امیال اجرایی شوند با توجه به شرایط خاصی که استان بر اثر وقوع جنگ تحمیلی و مشکلات اشتغال داشت تشکیل قرارگاه عملیاتی اشتغال ضرورت یافت و این طرح مصوب گردید که نشست مرتبط با این قرارگاه با مسولیت معاون رییس جمهور و با حضور وزیر کشور برگزار و مشکلات اشتغال استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اختصاص ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به کرمانشاه بی‌سابقه بوده است همچنین در خصوص مرز خسروی که از نظر ساختار‌ها و زیرساخت‌ها مرز بسیار مهمی است و بازگشایی آن با مشقت انجام، همزمان با اربعین در بخش خدمت رسانی و خدمات جاده‌ای هم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت، مردم خوش درخشیدند و آن وحدتی که ما به آن اشاره می‌کردیم کاملا نمود داشت و مردم شیعه و سنی در موکب‌ها به زائرین اربعین خدمت رسانی خوبی داشتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ کار در استان لطمه خورده و این فرهنگ باید بازسازی شود، گفت: باید روحیه تلاش و کار مردم باید بازیابی گردد پتروشیمی آناهیتا پروژه‌ای است که اگر پیشرفت آن متوقف نمی‌شد در سالیان گذشته حدود ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شد، پروژه آناهیتا که یکی از دغدغه‌های مردم بوده هم اکنون فعال شده در بخش صنعت هم واحد‌های بسیاری تعطیل بودند که با پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد اشتغال این واحد‌ها فعال شدند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح مرحله اول پروژه قطار شهری کرمانشاه که یکی از پروژه‌های بزرگ استان است در نظر گرفته شده است همچنین با اجرای طرح سردسیری اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی دشت کوزران، ماهیدشت و کرمانشاه خواهد افتاد، سراب نیلوفر به دلیل چاه‌های غیرمجاز خشک شده که این به دلیل نظارت ضعیف در این زمینه بوده است. اگر طرح گلخانه‌ای کردن محصولات را اجرا کنیم حداقل ۱۰ شغل در هر هکتار ایجاد خواهد شد و مصرف آب و برق و انرزی بهینه‌تر می‌شود.

امیری مقدم با اشاره به اینکه در حوزه مسکن اتفاق خوبی افتاده و در چند روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه طرح مسکن ۱۲ هزار نفری آغاز می‌شود، تاکید کرد: در حوزه گاز هم در استان تا پایان سال جاری کار گازرسانی به بیش از ۲۲۰ روستای استان انجام خواهد شد. شهر ریجاب که سال‌ها پروژه گازرسانی آن به دلیل وجود مشکلاتی به تعویق افتاده بود با پیگیری‌های انجام شده در سال آینده بحث گاز رسانی آن حل خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار