عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درخصوص جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوانزا توصیه‌هایی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 23 October 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرحیم کدیور فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع بیماری تنفسی در سطح استان و کشور، اظهار کرد: در مطالعه‌ای که بر روی حدود ۴۰۰ نفر در سنین مختلف انجام شده مشخص شد اکثر آن‌ها آنفلوانزا بوده و تعدادی نیز کووید ۱۹ است.

او ادامه داد: بیشتر مبتلایان، کودکان هستند و از جمله نشانه‌های بیماری، تب‌های بسیار شدید، گلو درد، سرفه و در برخی موارد گوش درد، حالت تهوع و استفراغ و اسهال است.

کدیور درخصوص درمان بیماری آنفلوانزا، گفت: استفاده از دارو‌های ضد تب مانند استامینوفن، دوش آب ولرم حمام، غرغره آب ولرم و نمک برای گلودرد، استفاده آب گرم و لیمو و عسل یا شیر گرم (برای سرفه) و اگر علائم بیماری در افراد شدید بود به پزشک مراجعه کنند تا دارو‌هایی برای آن‌ها تجویز کند.


او با بیان اینکه حتما باید مشخص شود که این بیماری کووید ۱۹ نیست، درخصوص پیشگیری از این بیماری، افزود: فاصله اجتماعی رعایت، دست‌ها شست و شو و حتما از ماسک استفاده شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تصریح کرد: همچنین از حضور در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام خودداری شود و اجازه رد و بدل هوا را بدهند.

در ادامه راه‌هایی برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزا را نیز در فیلم زیر مشاهده کنید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار