عزیزی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر در حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) مجروح شده اند و ۱۳ نفر به شهادت رسیده اند، گفت: پیکر شهدای این حمله تروریستی در صورت موافقت خانواده های آنها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده می شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 26 October 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران درباره حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: ساعت 17 و 45 دقیقه امروز همزمان با نماز مغرب و عشا ضاربی مسلح با اسلحه کلاشینکف از مسیر باب الرضا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می رود و از بدو ورود شروع به تیراندازی به خادمان می کند. سپس از مسیر جنوب به شمال به سمت در شبستان حرم مطهر می رود و قصد داشته از در شبستان امام خمینی وارد حرم شود که اقدام به موقع یکی از خادمان حرم باعث جلوگیری از ورود فرد ضارب به داخل حرم و سمت نمازگزارن می شود.

 

وی در تشریح بیشتر جزئیات این حمله تروریستی گفت: ضارب در مسیر ورود به حرم هر فردی را که می بیند به آنها تیراندازی می کند و بعد از آنکه در شبستان امام خمینی (ره) را بسته می بیند از ورودی کفشداری ها به سمت ضریح رفته و به تعدادی از زوار که در ضلع شرقی ضریح مطهر پناه گرفته بودند، تیراندازی می کند و آنها را به شهادت می رساند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از تیراندازی ضارب به زوار در داخل ضریح؛ وی به سمت صحن برمی گردد که در این هنگام ماموران امدادی وارد عمل شده و وی را مجروح کرده و دستگیر می کنند.

 

عزیزی با بیان اینکه تاکنون 22 نفر در این حمله مجروح شده اند و 13 نفر به شهادت رسیده اند، گفت: تمامی مجروحان به بیمارستان منتقل شده اند و اقدامات برای تشخیص هویت شهدا نیز در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه یگ نفر به عنوان مهاجم داخل ضریح شده است، گفت: هویت و ملیت ضارب در حال بررسی است که بعد از انجام بررسی ها اعلام می شود.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: پیکر شهدای این حمله تروریستی در صورت موافقت خانواده های آنها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده می شود.

پایان پیام/130

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار