مدیر جهاد کشاورزی فسا با اشاره به بارندگی‌ها و کاهش برداشت محصول نسبت به سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ تن خرما از نخلستان‌ها برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 06 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: انصاری گفت: سطح زیر کشت خرما در این شهرستان ۲۷۰ هکتار است که ۹۶ هکتار آن مثمر هست و عمده ارقام خرمای باغ‌های شهرستان فسا شامل شاهانی، زاهدی و پیارم است.

او با اشاره به بارندگی‌ها و کاهش برداشت محصول نسبت به سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ تن خرما از نخلستان‌ها برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: کار برداشت خرما در شهرستان فسا تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد و بیشتر خرمای تولیدی این شهرستان به منظور تازه خوری در منطقه مصرف و به شهر‌های همجوار ارسال می‌شود.

انصاری گفت: جهاد کشاورزی شهرستان فسا در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه کشت نخیلات در این شهرستان از یکسال گذشته اقدام به کاشت بیش از ۱۷۰ هکتار باغ نخیلات در سطح شهرستان فسا به ویژه بخش شیبکوه کرده که با توجه به اینکه هر اصله نخل ۵ پاجوش تولید میکند پیش بینی میشود تا سه سال آینده سطح زیر کشت نخیلات در این شهرستان به بیش از یک هزار هکتار افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

برچسب ها: برداشت ، خرما ، فسا ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار