صبح امروز انتخابات شورای دانش آموزی در یکی از مدارس شهر یاسوج در حالی برگزار شد که کاندیداها برنامه های بسیار جالبی را برای جذب آرای دانش آموزان مطرح می کردند !
کد خبر: ۱۰۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 08 November 2022

انتخابات شورای دانش آموزی یکی از رقابت های جالب و هیجان انگیز در مدارس است که در واقع تمرینی برای پذیرش مسئولیت های سیاسی ، اجتماعی در آینده خواهد بود .
صبح امروز مدرسه متوسطه توحیدی در شهر یاسوج با حضور رئیس سازمان دانش آموزی شاهد رقابت 60 نفر از کاندیداهای ورود به شورای دانش آموزی این آموزشگاه بود .
سید نظام مرادی رئیس سازمان دانش آموزی در حاشیه برگزاری این انتخابات ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ضمن برشمردن اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی ، گفت : هدف اصلی از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی ، آشنا نمودن دانش آموزان با مقوله انتخابات و رقابت سیاسی است .
سید نظام مرادی افزود : ساختار شورای دانش آموزی به گونه ای است که در محدوده های مختلف ، مدرسه ای ، شهرستانی و نهایتا حضود در مجلس دانش آموزی ملی دانش آموزان با هم رقابت می کنند .
مرادی گفت : شورای دانش آموزی در واقع یک جایگاه مشورتی است که دانش آموزان عضو این شورا در سطح استانی به عنوان مشاورین مدیر کل آموزش و پرورش محسوب می شوند .
وی ادامه داد : انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس بالای 50 نفر برگزار می شود ضمن اینکه با توجه به تعداد دانش آموزان یک مدرسه ، اعضای انتخابی شورا 3 ، 5 ، 7 ، 9 و 11 نفر خواهند بود .
مدیر مدرسه توحیدی هم در این خصوص به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : هدف از برگزاری این انتخابات سهیم بودن دانش آموزان در سرنوشت خود است .
صفادوست افزود : در این انتخابات 60 داوطلب از میان 400 نفر دانش آموز به رقابت می پردازند که البته برای تضمین حضور نمایندگانی از سه پایه تحصیلی ، رقابت در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم به صورت مجزا خواهد بود .
معاون پرورشی مدرسه توحیدی هم به تابناک گفت : با توجه به لزوم آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی و سیاسی ، تلاش شد که این انتخابات به سبک انتخابات سیاسی در سطح کشور برگزار شود .
رضا نیکروز افزود : پس از ثبت نام از داوطلبین ، فرصتی هم برای تبلیغات دانش آموزان در نظر گرفته شد که جو بسیار جالب و نشاط آوری را شاهد بودیم به گونه ای که تبلیغات محیطی با انتشار بنر و عکس و همچنین شعارهای انتخاباتی از طرف کاندیداها انجام شد. ضمن اینکه برگزاری این انتخابات کاملا به دانش آموزان واگذار شده است .
فیلم / مشق مردم سالاری در مدرسه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار