منوچهری، خاطرنشان کرد که امسال ۲ کتابخانه در شهرستان شیراز آماده بهره‌برداری خواهد بود و قرار است این مراکز فرهنگی به نام آرتین و آرشام سرایداران، نامگذاری شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 13 November 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز در نشست خبری هفته کتاب بیان کرد: زیست بوم فرهنگی فارس، بستر مناسبی برای خلق اتفاقات خوب و آثار جدی در عرصه کتاب و کتابخوانی فراهم کرده است.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از امروز آغاز شده است ابراز امیدواری کرد که این هفته فرصتی برای قدردانی از فعالان حوزه کتاب باشد.

قانعی هدف از برگزاری نمایشگاه را ارائه تسهیلات و خدمات به اهالی کتاب دانست و افزود: از طرفی برگزاری نمایشگاه هزینه پشتیبانی بالایی به خود اختصاص می‌دهد اما در عین حال یک رویداد جدی است که همه علاقه‌مندان این حوزه را گرد هم می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برگزاری نمایشگاه در کلانشهر شیراز بین ۵ تا ١٠ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر این هزینه در اختیار مردم باشد، عاقلانه تر است.

امسال ۲ کتابخانه در شهرستان شیراز آماده بهره‌برداری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام هزار و ۱۷۶ برنامه توسط این نهاد در استان، اعلام کرد: برگزاری ۱۴۴ مسابقه فرهنگی، ۲۱ محفل ادبی و ۷۴ کارگاه آموزشی بخشی از برنامه‌های هفته کتاب است.

روح‌الله منوچهری، با بیان اینکه روز ۲۴ آبان، به مناسبت هفته کتاب، عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان رایگان خواهد بود و جرائم دیرکرد اعضا نیز طی این هفته شامل بخشودگی است.

منوچهری، خاطرنشان کرد که امسال ۲ کتابخانه در شهرستان شیراز آماده بهره‌برداری خواهد بود و قرار است این مراکز فرهنگی به نام آرتین و آرشام سرایداران، نامگذاری شود.

او با اشاره به برگزاری گلباران قبور شهدا به عنوان گام نخست در هفته کتاب، سرکشی از خانواده شهدای کتابدار، بهره برداری از کتابخانه شهید جنگجو، شهید مدافع امنیت در روستای بالاده شهر بیرم شهرستان لار، آغاز ارائه خدمات دو دستگاه کتابخانه سیار برای شیراز و ... را از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده هفته کتاب در فارس اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین از اجرای طرح سفیر کتاب با همکاری آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار، توافقاتی بین وزارت علوم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده که این مهم در شیراز اجرایی خواهد شد.

او همچنین در خصوص کتابخانه‌های مجازی بیان کرد: این طرح به صورت طرح تحقیقاتی در حال پژوهش بوده و به زودی به نتایج مناسب و سازوکار لازم دستیابی به آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس قرار است ساز و کار لازم برای دریافت نیم درصد فعالیت‌های فرهنگی که شهرداری‌ها باید به نهاد کتابخانه تزریق کنند، اتخاذ شود و همچنین قرار است کتابخانه‌ای از محل نیم درصد احداث شود.

منوچهری در رابطه با شاخص مطالعاتی فارس نیز بیان کرد: بیش از دو میلیون و ٨٠٠ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی فارس وجود دارد و عدد سرانه در این استان کمتر از شش دهم بوده که باید این عدد به چهار کتاب به ازای جمعیت جامعه می‌رسد.

او با اشاره به وجود ٨٠ هزار متر فضای کتابخانه‌ای در فارس، اعلام کرد که یک میلیون ٣۶۶ هزار کتاب طی شش ماه نخست امسال به امانت رفته و ٢۵٣ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار