موضوع آبیاری با فاضلاب در بخشی از زمین‌های "رودابان" و "باغ زرباف" ساوه به دادستانی رسید.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ 21 November 2022
 
به گزارش تابناک مرکزی،موضوع آبیاری با فاضلاب در بخشی از اراضی موسوم به "رودابان" و "باغ زرباف" در جنوب و حنوب شرق ساوه به دفتر دادستانی و بازدید وی از این بخش‌ها رسید.
دادستان ساوه در بازدید از این مناطق با بیان اینکه هیچ عذری از مسئولان استانی و شهرستانی در عمل به تکالیف قانونی برای پایان دادن به کشت با فاضلاب پذیرفتنی نیست گفت: مشاهدات صورت گرفته در جریان بازدید اخیر بیانگر آن است که فاضلاب خانگی شهر ساوه به همراه روان آب‌ها وارد کانال‌ها و جوی شده و پس از تجمیع از طریق کانال خروجی به نقاط جنوبی شهر و در مجاورت اراضی کشاورزی وارد شده است.
سازنده افزود: در این مناطق، روان‌آب‌ها و فاضلاب از محدوده شهری خارج شده و در مجاورت اراضی کشاورزی قرار می‌گیرد و نفوذ آن به لایه‌های زمین و نیز اراضی کشاورزی تبعات زیست محیطی به همراه دارد.
وی اضافه کرد: نظیر چنین اتفاقی در اراضی جنوب شرق ساوه نیز رخ می‌دهد و برخی کشاورزان به دلیل محدودیت منابع آبی اقدام به انتقال فاضلاب توسط موتور‌های پمپاژ آبی کرده و از آن برای کشت برخی محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.
دادستان ساوه گفت: پس از بازدید از این نقاط و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر به همراه مدیران شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی و آب و فاضلاب استان مرکزی و شهرستان ساوه، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار، رئیس اداره محیط زیست، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و جمع دیگری از کارشناسان و مدیران، جلسه‌ای در دادسرای شهرستان تشکیل و تکالیف قانونی هر دستگاه برای اجرا تعیین شد.
وی ادامه داد: مقرر شد که شهرداری ساوه نسبت به ایجاد شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب از محل خروج قدام کرده و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تصفیه فاضلاب، پساب تصفیه شده را بمتناسب با شاخص‌های زیست محیطی در اختیار شرکت سهامی آب منطقه‌ای قرار دهد تا از مزایای پساب تولیدی بتوان به خوبی بهره برداری کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار