کد خبر: ۱۰۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 08 October 2015
تمامی هزینه کردهای شهرداری لاهیجان برای تئاتر خیابانی ۳۵ میلیون تومان است که طی چند روز آینده تمامی اسناد مالی آن در اختیار رسانه ها و منتقدین قرار خواهد گرفت.

کنفرانس خبری تیم مدیریت شهری لاهیجان با حضور اصحاب رسانه از سراسر استان گیلان برگزار شد که شهردار، رئیس و سخنگوی شورای شهر به طرح سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

خبرنگار ما نیز با طرح سوالاتی با محوریت تئاتر خیابانی و مسائل مالی وابسته به آن گفت: شفاف سازی هزینه های مالی حق همه شهروندان است، یکی از انتقاداتی که به شهردار قبلی توسط شورای شهر مطرح می شود، عدم شفافیت مسائل مالی بود. ششمین دوره پروژه فرهنگی تئاتر خیابانی با پوشش مناسب خبری توسط رسانه ها به پایان رسید و اکنون بسیاری از مردم لاهیجان می خواهند بدانند که برای برگزاری این پروژه چه میزان هزینه شده و هزینه ها در چه بخش هایی بوده، ولی متاسفانه علیرغم اینکه بسیاری از منتقدین و به زعم برخی اعضای شورای شهر معاندین صحبت ها و سوالاتی در این زمینه داشتند هیچ گونه عکس العملی از اعضای شورای شهر و شهردار مشاهده نشده و همانند شش سال گذشته سندی ارائه نشده و به چند مصاحبه در این باره بسنده شده است.

**دست اندرکاران اجرای تئاتر خیابانی ریالی دریافت نکردند

حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه افتخاری که در سال های اخیر نصیب من شد این بود که توانستیم از سراسر ایران هنرمندان را به این شهر بیاوریم و نمیدانم چرا بعضی این عینک بدبینی را دارند گفت: هرچه انتقاد وحشتناک بود آن هم از نوع بد آن، نصیب اعضای محترم شهر بالاخص نثار چندنفر از دوستان کردند.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران اجرای تئاتر خیابانی بدون اینکه حتی یک ریال دریافت کنند، از سراسر ایران ۱۵۷ تئاتر با مضامین مدیریت شهری، آپارتمان نشینی، مبلمان شهری، نگهداری پارک ها را در لاهیجان به نمایش گذاشتند افزود: یک گروه هنری این تئاترهای ارسالی را بازبینی کرد و از میان آنها تئاترهای با مضامین مدیریت شهری انتخاب شد.

خدایگانی با بیان اینکه در این میان سعی شد آثار برجسته ای از خاطرات ایثارگران را هم به تئاتر دربیاورند و امسال دو اثر بسیار زیبا داشتیم که در سطح کشور بی نظیر بوده و بسیار پر بیننده و جذاب بود که منتقدین هیچ وقت این را ندیدند افزود: شما از شهروندان تحقیق کنید ببینید چه استقبالی از این تئاتر در استان گیلان صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه کل هزینه ای که شهرداری لاهیجان برای این تئاتر خیابانی شهروند داشته حدود ۳۵ میلیون تومان است افزود: هر کدام از این عزیزان منتقد هروقت که تمایل دارندمی توانند این اسناد مالی را ببیند و هر خبرنگاری هم که بخواهد می تواند ریز اسناد مالی را منتشر کند.

خدایگانی با بیان اینکه حداقل پانزده گروه اجرای تئاتر به لاهیجان آمدند و از هزینه خودشان در هتل ها اقامت داشتند که همین نوعی آوردن سرمایه به این شهر است افزود: از لحاظ اقتصادی و فرهنگی اجرای تئاتر خیلی به شهر کمک کرد.

وی با بیان اینکه برای راهیان نور و مسائل فرهنگی این همه خرج می شود ولی متاسفانه عده ای به تئاتر خیابانی چسبیده اند ادامه داد: نماینده ای مستقیم از شورای شهر لاهیجان برای نظارت مستقیم به مسائل مالی حضور داشت ولی متاسفانه در لاهیجان یکی دونفر متاسفانه از این تئاتر خیابانی انتقادات غیرکارشناسی می کنند.

وی در پایان افزود: شاید ساعت ها برنامه صدا و سیما نمی توانست تفکیک زباله را به این شکل به مردم لاهیجان آموزش دهد.

**لاهیجان: عدم برگزاری جلسات علنی شورای شهر به چه علت است؟

خدایگانی در پاسخ به این سوال با بیان اینکه قانون گذار بیان کرده که جلسات شورا باید باحضور مردم برگزار شود افزود: لاهیجان میزبان جلسه فرهنگی اکو بود و هفت سفیر در این شهر حضور یافتند که می تواند در این زمینه تبادل فرهنگی و ورزشی خوبی صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل مشغله های بسیار زیاد این جلسات به طور غیرعلنی برگزار شد افزود: حتما این قول را می دهیم که هروقت اصحاب رسانه درخواست داشتند می توانند در جلسات حضور یابند چون مصوبات ما بخاطر مردم و برای مردم است و هیچ چیز پوشیده ای نداریم.

خدایگانی در ادامه با بیان اینکه من گاها به دوستان شوراهای استان می گویم که جلسات را در مساجد وحسینیه ها با حضور مردم برگزار کنید گفت: ان شاء الله در آینده نزدیک این امر میسر خواهد شد.

هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر حاضر در این کنفرانس خبری به این سوال خبرنگار پایگاه خبری لاهیجان که چرا سایت شورای شهر به مدت دو ماه از دسترس خارج شده و وسیله ارتباطی بین شورای شهر، مردم و رسانه ها وجود ندارد، پاسخی ندادند./لاهیجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار