برای افزایش تولید و افزایش درآمد کشاورزان، استفاده از بذرهای گواهی شده و مرغوب به کشاورزان توصیه می‌‌شود هرچند کشاورزان می توانند از بذر خودمصرفی بنا به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی پس از انجام ضدعفونی بذور خود مصرفی و عقد قرارداد به کاشت اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 10 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت گندم در 21 هزار هکتار مزارع این شهرستان تاکنون خبر داد.

 غلامرضا قنبری با اشاره به کشت گندم در 21 هزار هکتار اراضی زراعی شهرستان بهشهر تاکنون، اظهار کرد: 900 تن بذر گندم گواهی شده شامل ارقام احسان، تیرگان، کلاته، آراز و معراج در این شهرستان توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: امسال 3 هزار و 60 تن بذر خود مصرفی با قارچ کش هایی از قبیل راکسیل و کاربوکسین تیرام ضدعفونی و کشت شد.

 

قنبری بیان کرد: برای افزایش تولید و افزایش درآمد کشاورزان، استفاده از بذرهای گواهی شده و مرغوب به کشاورزان توصیه می‌‌شود هرچند کشاورزان می توانند از بذر خودمصرفی بنا به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی پس از انجام ضدعفونی بذور خود مصرفی و عقد قرارداد به کاشت اقدام کنند. 

 

وی در خاتمه کشت گندم را یک کشت راهبردی دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال 73 هزار تن گندم در این شهرستان برداشت و از کشاورزان استان خریداری و در سیلوها ذخیره شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار