معاون استاندار فارس از اعزام حدود ۱۰ هزار زائر از فارس به عتبات عالیات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 10 December 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت کشور رضایت زائرین از خدمات استان فارس عمدتا بالای ۸۰ درصد و در قسمت پرواز بالای ۹۳ درصد بوده است.

محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه پس از تفویض اختیار اعزام زائرین به عتبات عالیات امسال اقدامات متعددی برای بهبود خدمات رسانی در این حوزه انجام شده است، گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت کشور رضایت زائرین از خدمات استان فارس عمدتا بالای ۸۰ درصد و در قسمت پرواز بالای ۹۳ درصد بوده است.

معاون استاندار با ابراز خرسندی از اینکه استانی شدن روند اعزام زائران به عتبات عالیات مزایای مختلفی از جمله صرفه جویی در منابع، اشتغال زایی و رضایتمندی زائرین را در پی داشته است گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۹ هزار و ۳۶۴ زائر از استان فارس به عتبات عالیات اعزام شده اند.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه عملکرد شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات عالیات در استان فارس در راستای ارتقا کیفیت و رفع نقاط ضعف سنجیده شده است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به عنوان نمونه یکی از شرکت‌های مجری در شیراز با اعزام ۶۴۷۹ نفر رتبه اول اعزام در استان و رتبه نهم در کشور را به خود اختصاص داده است. آمار‌ها نشان می‌دهد این شرکت موفق به کسب ۸۱ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در خدمات حمل و نقل داخل ایران، پرواز، حمل و نقل داخل عراق و اسکان شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات به زائرین و بهبود روند اعزام به عتبات عالیات از مبدا استان فاترس در دستور کار نهاد‌های متولی قرار دارد، گفت: در راستای دستیابی به اهداف مذکور، علاوه بر سیاستگذاری‌های کلان، جزییات خدمات رسانی به زائرین از سوی شرکت‌های مجری به دقت بررسی و اعلام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در شورای زیارت گفت: در ستاد تسهیلات خدمات سفر مصوب شد، مدیرکل فرودگاه‌های استان از هم اکنون تلاش مجدانه خود را برای افزایش پرواز‌ها در اسفندماه ۱۴۰۱ و نوروز ۱۴۰۲ به انجام برسانند.

معاون استاندار فارس گفت: در دیدار خود با معاون حج و زیارت کشور بر لزوم تسهیل و افزایش پرواز‌ها به مقاصد کشور‌های سوریه، عراق و عربستان و افزایش کیفیت خدمات در این کشور‌ها و همچنین امکان فروش بلیط توسط تمامی دفاتر خدمات مسافرتی استان به صورت آزاد تاکید شد.

فرخ‌زاده همچنین از توافق با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات به افزاد ثبت نام شده خبر داد و گفت: میزان این تسهیلات که برای تسهیل اعزام زائرین اختصاص می‌یابد، به ازاء هر نفر ۸۰ میلیون ریال بوده و بدون سود پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار