دکتر بصیری پور رئیس شورای عالی استان های کشور در اظهاراتی با اشاره به اقدام اخیر عضو شورای شهر بندرعباس در ایجاد توجهات عمومی به موضوع محیط زیست خلیج فارس، اظهار کرد: در موضوع محیط زیست موضوع فرهنگ سازی امری لازم و ضروری است و نهادهای اجتماعی در این زمینه نقشی منحصربفرد دارند.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 08 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، در جلسه علنی امروز شورای عالی استان ها از اقدام زیست محیطی کیانوش جهانبخش در حفظ و حراست از محیط زیست خلیج فارس تقدیر شد.

در این جلسه دکتر بصیری پور رئیس شورای عالی استان های کشور در اظهاراتی با اشاره به اقدام اخیر عضو شورای شهر بندرعباس در ایجاد توجهات عمومی به موضوع محیط زیست خلیج فارس، اظهار کرد: در موضوع محیط زیست موضوع فرهنگ سازی امری لازم و ضروری است و نهادهای اجتماعی در این زمینه نقشی منحصربفرد دارند و می توانند به عنوان سکاندار این مسئله در جامعه حرکت کنند.

وی گفت: اقدام آقای جهانبخش در حفظ و حراست از محیط زیست خلیج فارس موجب شد تا توجهات فراوانی به مسئله ورود فاضلاب به دریا در میان همگی استان های کشور بخصوص استان های ساحلی جلب شود و دغدغه این مسئله در میان همه مسئولین کشور بوجود آمده است.

در این جلسه که مهندس مقیمی قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و جمع زیادی از فعالان زیست محیطی استان اردبیل و آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به امضای رئیس شورای عالی استان ها و در حضور همه اعضا در جلسه علنی به کیانوش جهانبخش تقدیم شد.

کیانوش جهانبخش پس از دریافت این لوح تقدیر در اظهاراتی در جلسه علنی شورای عالی استان های کشور با بیان این که مردم هرمزگان مردمی نجیب و صبورند، گفت: در اوج صبوری و نجابت، مرزبانی از مرزهای جنوبی کشور با رشادت و شهامت بر دوش مردم این استان است و تاریخ گواه این غیورمردی ها است.

وی عنوان کرد: باید همانگونه که نسبت به صیانت از نام خلیج فارس حساس هستیم و سالانه دهها جشنواره با عناوین مختلف در این باره برگزار می شود، اعتباراتی مشخص نیز برای صیانت از محیط زیست خلیج فارس تخصیص یابد تا این میراث ارزشمند مورد صیانت واقعی قرار گیرد.

جهانبخش گفت: صنایع در غرب شهر بندرعباس رشد فراوانی یافته اند اما سهم مردم بیشتر آلودگی این صنایع است و ضروری است تا موضوع توسعه متوازن در زمینه استقرار این صنایع مورد توجه جدی قرار گیرد و بخشی از درآمدهای این صنایع در حوزه محیط زیست هزینه شود.

عضو شورای شهر بندرعباس پیشنهاد کرد که در صدور مجوز استقرار صنایع بزرگ در مجاورت شهرها، حتما نظرات شوراهای شهر مدنظر قرار گیرد و شورای عالی استان ها برای این منظور مصوبه ای داشته باشد تا از ظرفیت شوراها در این زمینه استفاده شود.

وی در پایان از رئیس جمهور نیز درخواست کرد تا با توجه به وجود چند منطقه آزاد در هرمزگان، امکان تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در سراسر این استان برای رفاه بیشتر مردم فراهم شود.

در جلسه امروز شورای عالی استان های کشور مصطفی طاهر زاده رئیس شورای شهر سیریک و منصوری نژاد عضو شورای شهرستان خمیر به عنوان نمایندگان هرمزگان در شورای عالی استان ها نیز حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار