معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: یکی از موانع توسعه استان عدم یکپارچگی است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 08 October 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: یکی از موانع توسعه استان عدم یکپارچگی است.

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دومین نشست مشورتی استان به ریاست دکتر حاتمی  معاون استاندار برگزار شد و در آن چگونگی استفاده بهینه از نظرات کارشناسی در مسیر توسعه استان و عملیاتی کردن ایده ها و تئوری های موجود در جهت توسعه یافتگی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: شرایط امروز حاکم بر کشور شرایط امیدوار کننده ای است و به لطف سیاست های دولت تدبیر و امید و نیز شعار هوشمندانه سال مبنی بر همدلی و همزبانی ملت و دولت، لزوم هم اندیشی و همکاری بین نخبگان و صاحب نظران با دستگاه های اجرایی در جهت رسیدن به یک نقطه هدف از توسعه مورد نظر بیشتر از هر زمان دیگریاحساس می شود.

دکتر حاتمی نقش این شورا را نقش بینابینی  ذکر کرد که نیازها و ظرفیت های استان را شناسایی و پس از کار کارشناسی در اختیار دستگاه های اجرایی می گذارد و افزود: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که باید از نظرات آنها استفاده نماییم و  این شورا نباید محدود به اعضای رسمی آن شود بلکه باید از ظرفیت های دیگر استان نیز استفاده نماید.

وی با اشاره به ایجاد  مرکز هم اندیشی در استان اظهار داشت: در این مرکز نیز اقدامات خوبی انجام شده است که می توان از آن استفاده بهینه و مطلوب کرد و تعاملی را بین مرکز هم اندیشی و مجمع مشورتی توسعه ایجاد کرد تا برونداد آن منجر به توسعه گردد.

حاتمی با بیان اینکه یک اختلال ارتباطی بین نخبگان استان وجود دارد بر افزایش این ارتباط تاکید کرد تا بتوان در نتیجه آن و احصاء مشکلات و دغدغه های آنان برنامه هایی برای برنامه توسعه ششم ارائه کرد.

وی با یادآوری اینکه از سال آینده بحث برنامه ششم توسعه را استارت می زنیم، ابراز امیدواری کرد بتوان برنامه هایی را با توجه به دغدغه های نخبگان استان تدوین و دیدگاه های آنها را در قالب کارگروه هایی برای تدوین برنامه ششم توسعه ارائه کرد.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برنامه ریزی هسته ای یکی از نوین ترین و بهترین روش های برنامه ریزی در دنیای امروز است که با بهره گیری از آن می توان به دغدغه رشد نامتوازن پاسخ داده و توسعه استان را  از طریق آن به پیش برد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حال حاضر استان  اینست که از عدم یکپارچگی در همه بخش ها رنج می برد و این مسئله ما را دچار مشکل کرده است زیرا عدم یکپارچگی یکی از موانع جدی در توسعه استان است و بااین وجود دولت نمی تواند مشکلات را رفع کند، بنابراین  مدیریت در ایجاد یکپارچگی نقش اساسی دارد و برای رسیدن به این هدف همکاری اندیشمندان استان برای رفع این مانع توسعه در استان لازم و ضروری است.

معاون استاندار در پایان اظهار داشت: بطور خلاصه مهمترین وظیفه این شورا رصد و شناسایی مسائل عمده استان ،نبیین  و اظهار نظر کارشناسانه در مورد آنهاست که امیدوارم برایند اقدامات و فعالیت های این شورا به حرکت توسعه یافتگی استان سرعت و انگیزه های سرمایه گذاری در استان را تقویت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار