رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۱۳هکتار از فضای گلخانه‌های این شهرستان مرزی در مجتمع شهید دکامی‌زاده به کشت و تولید گیاهان دارویی اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 12 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «جبار خدامرادی» روز دوشنبه افزود: با توجه به برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی، این مدیریت نسبت به ترویج و توسعه این نوع گیاهان در سطح گلخانه‌های شهرستان مرزی قصرشیرین اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: در سطح گلخانه های شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ گونه گیاه دارویی تولید داشته‌ایم که شامل به‌لیمو، آویشن، بادرنجبویه، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، نعناع، آلوئه ورا و اسطوخودوس است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: در مجموع پیش بینی می شود که ۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان و به صورت خشک و بسته بندی راهی بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون برداشت گیاهان دارویی آغاز شده و سالیانه چهار بار برداشت از سطح گلخانه های این شهرستان انجام می شود که در هر برداشت با میانگین فروش کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در مجموع ۲ میلیارد تومان سود دهی برای گلخانه داران در این شهرستان دارد.

خدامرادی یادآور شد: قصرشیرین شرایط بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و از مزایای آن درآمد زایی بسیار بالا، خرید تضمینی و تولید چهار بار در سال به صورت سه ماه یکبار است.

در راستای حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در این شهرستان از متقاضیان این طرح‌ها حمایت می‌شودکه به ازای هر هکتار تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار