مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایری استان گیلان:
کد خبر: ۱۰۸۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ 12 December 2022

۱۰۲ هزار خانوار در گیلان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند۱۰۲ هزار خانوار در گیلان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند۱۰۲ هزار خانوار در گیلان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند۱۰۲ هزار خانوار در گیلان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند۱۰۲ هزار خانوار در گیلان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند

یزدان شعبانی گفت: جمعیت هدف استان گیلان بالغ بر ۴۱۷ هزار خانوار است که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار خانوار عضو صندوق بیمه روستایی و عشایر شدند

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان یزدان شعبانی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایری استان گیلان در گفتگو با تابناک گفت: این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی در سال ۸۳ در وزارت تعاون تشکیل شد.

وی در مورد اهداف این صندوق گفت: پوشش روستاییان به بیمه و استفاده آنان از مزایای بیمه شامل بازنشستگی و کار افتادگی است.

شعبانی افزود: جمعیت هدف استان گیلان بالغ بر ۴۱۷ هزار خانوار است که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار خانوار عضو صندوق بیمه روستایی و عشایر شدند که از این تعداد اعضا ۵ هزار خانوار به عنوان مستمری بگیر هستند.

وی در مورد برنامه‌های صندوق بیمه روستایی و عشایری در سال ۱۴۰۱ گفت: از برنامه‌های صندوق عضو گیری بیش از یک میلیون خانوار در کل کشور است. همچنین سهمیه گیلان ۲۸ هزار خانوار است که تاکنون ۳۵ درصد عضو گیری در این سهمیه انجام شده است.

جلالی فرماندار لنگرود نیز با اشاره به این مطلب که بیمه از مقولات بسیار ارزشمند در نظام اجرایی همه کشورهاست، گفت: بیمه تاثیرات زیادی در بحث توسعه اجتماعی دارد.

وی افزود: یکی از علت هایی که بیمه در جامعه ما استقبال خوبی ندارد مواردی است که در حاشیه این موضوع قرار دارد که وظیفه ما رفع این حواشی است تا مردم اطمینان لازم را در بحث بیمه داشته باشند.

جلالی یادآور شد: در فصل زراعی تلاش فراوانی برای بیمه کردن مزارع صورت گرفت اما کشاورزان تمایل زیادی نداشتند.

وی با اشاره به این مطلب که گیلانی ها در برابر تغییر مقاومت زیادی دارند گفت: استان های دیگر با موضوعات بسیار راحت برخورد می کنند و راحت میپذیرند اما متاسفانه گیلانی ها در برابر تغییر مقاوم هستند.

وی افزود: افراد متخصص در حوزه بیمه باید به صورت چهره به چهره با مردم در مورد مزایا و حمایت های بیمه صحبت کنند این آگاهی را در جامعه ایجاد نمایند.

جلالی با بیان این مطلب که در کشور بحث بیمه برای پذیرش راه زیادی دارد که هنوز ما طی نکردیم گفت: لنگرود در بحث بیمه روستایی و عشایری رتبه اول دارد و امیدواریم این عضویت پذیری همچنان افزایش داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار