المان شهدای حرم شاهچراغ(ع)، به عنوان اثری فاخر، در حال حاضر مراحل احداث را طی می‌کند و به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، این المان، حدود یک ماه آینده در ورودی باب الرضای حرم شاهچراغ نصب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 13 December 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، یکی از وقایع تلخ و تکان‌دهنده‌ای است که پس از اغتشاشات اخیر در شهر شیراز رخ داد و تعدادی از خانواده ها را داغدار کرد و دل بسیاری از هموطنان را به درد آورد.

بر اثر این حادثه اسفبار، ۱۳ نفر شهید و حدود ۳۰ نفر مجروح شدند. این واقعه، الهام‌بخش تعدادی از هنرمندان شد و در این زممینه تعدادی اثر در قالب فیلم کوتاه، نماهنگ و نقاشی تولید شده است.

از همان روزهای ابتدای وقوع حادثه، ساخت و نصب المان شهدای حرم شاهچراغ در دستور کار شورای شهر شیراز قرار گرفت و مصوبه شد.

به دلیل اهمیت موضوع در احداث یادمان و نصب اثری مرتبط با شهدای شاهچراغ در مکانی عمومی و در معرض دید مردم، پس از تصویب این المان در صحن شورای شهر، ساخت آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مراحل طراحی و احداث را سپری کرد.

 

المان شهدای حرم به عنوان اثری فاخر و برجسته اجرا می‌شود


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: المان شهدای حرم در حال حاضر مراحل احداث را طی می‌کند و طرح این المان، ملهم از صحنه “مادر و کودک” در لحظه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) است.

روح‌الله مظفری ادامه داد: صحنه مادر و کودک، بیش از این در اثر هنرمند کشورمان، آقای روح الامین به تصویر کشیده شده است.

وی اظهار داشت: المان شهدای حرم به عنوان کاری فاخر و برجسته، مراحل احداث را طی می‌کند و طبق تعهدی که بر اساس مصوبه شورا داریم، باید یادمانی از شهدای حرم داشته باشیم و در حال حاضر تصویر مادر و کودک در قالب یک المان سنگی در حال احداث است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: این المان، حدود یک ماه آینده در ورودی باب الرضای حرم شاهچراغ نصب می‌شود.

وی با اشاره به طرح های بعدی این یادمان گفت: افرادی که لحظه وقوع حادثه و تیراندازی توسط عامل تکفیری، در پشت اسپیلت پناه گرفته بودند، موضوع المان بعدی است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که حرم، مکانی زیارتی و معنوی است و همچنین در محدوده میراثی و بافت تاریخی قرار گرفته، وجود المانی با نماد کشتار و خشونت در ورودی حرم چندان مناسب نبود، بنابراین طرح کودک با مادر و کودک مناسب ترین طرحی بود که امکان نصب آن در ورودی باب‌الرضا وجود داشت.

مظفری با اشاره به فراخوانی برای جذب هنرمندان جهت اجرای مسابقه هنری متناسب با واقعی تروریستی حرم شاهچراغ گفت: با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، فراخوان مسابقه ای در حال تنظیم است که آثار هنری در حیطه هنرهای تجسمی، شعر، سرود و آهنگ، دیوارنگاری و آثار دیگر هنری در این مسابقه لحاظ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار