در سال 1401 در دانشگاه مازندران طی تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری استان منعقد کردیم، مرکز رشد دانشگاه را به پردیس علم و فناوری ارتقا دادیم. مزیت پردیس علم و فناوری این است که ما از همه امتيازات، امکانات، تجهیزات و تسهیلاتی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تخصیص داده می‌شود، برخوردار خواهیم بود
کد خبر: ۱۰۸۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 14 December 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری، بیست‌وسومین دوره تجلیل از پژوهش‌گران برتر دانشگاه مازندران با حضور دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، معاونان و مشاوران رییس، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد. 

تجلیل از پژوهش‌گران برتر دانشگاه مازندران  

پژوهش، حلقه مفقوده و سنگ زیربنای توسعه در کشور است

بر اساس این گزارش، دکتر علی‌نژاد با تاکید بر این‌که پژوهش، فناوری و کارآفرینی از محورهای اصلی توسعه است، از زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات به‌عنوان عوامل موثر در توسعه پژوهش نام برد و تصریح کرد که عوامل نرم‌افزاری یعنی همان علم و دانشی که دانش‌پژوهان و دانشجویان ما، آن را کسب می‌کنند و انتقال می‌دهند نیز از دیگر ابزار موثر در این امر است. 

تجلیل از پژوهش‌گران برتر دانشگاه مازندران  

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که پژوهش لازمه همه امور است و ریسک کار را پایین می‌آورد، از آن به‌عنوان حلقه مفقوده و سنگ زیربنای توسعه در کشور یاد کرد و با تاکید بر لزوم حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی، اظهار داشت: پژوهش‌های کاربردی توام با فناوری، ایجاد دانایی می‌کند و علم و توانایی جامعه را افزایش می‌دهد که در نهایت به تولید، اشتغال و خودکفایی منجر می‌شود.

دبیر قرارگاه دانش‌بنیان استان مازندران با اشاره به شعار سال که توسط رهبر انقلاب به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است، وظیفه دانشگاه‌ها را گام‌برداشتن در مسیر تولید علم و ثروت، تبدیل یافته‌های پژوهشی به اندیشه‌های نو و تولید محصولات تجاری دانست و افزود: در این راستا، ما در سال 1401 در دانشگاه مازندران طی تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری استان منعقد کردیم، مرکز رشد دانشگاه را به پردیس علم و فناوری ارتقا دادیم. مزیت پردیس علم و فناوری این است که ما از همه امتيازات، امکانات، تجهیزات و تسهیلاتی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تخصیص داده می‌شود، برخوردار خواهیم بود.

رییس دانشگاه جامع استان با بیان این‌که ما عضو اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر هستیم، حضور ۵۵ عضو در این اتحادیه و برگزاری سمینارهای علمی، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری المپیادهای ورزشی را از جمله برنامه‌های اتحادیه عنوان کرد و با تاکید بر لزوم پیگیری و مداومت در حوزه دیپلماسی علمی، رشد علمی، افزایش قدرت نرم، توسعه و امنیت پایدار و کاهش هزینه پیشرفت را از مهم‌ترین مواردی دانست که در این حوزه مطرح می‌شود.

در ضمن مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با تاکید بر لزوم حمایت مسوولان از جامعه نخبگان به‌ویژه جوانان نخبه و مخترع اذعان داشت: اگر این کشفیات و اختراعات محققان نبود زندگی انسان‌ها دچار مشکل بود و پیشرفت بشر متوقف می‌شد. 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار