مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: با اتمام زمان کاشت دانه روغنی کلزا، سطح زیر کشت این محصول به حدود ۳۵۰ هکتار در اراضی این شهرستان رسید.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 18 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: روح الله دیانت با اشاره به اینکه کشت کلزا در شهرستان زرین دشت از اوایل مهر ماه تا اواسط آذر ماه به طول انجامید، تصریح کرد: عملیات کاشت کلزا کاملا مکانیزه و با مصرف ۶ کیلوگرم بذر هایولا ۵۰ در هر هکتار انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزان به غیر از مزیت های نسبی می بایست به اهمیت کشت کلزا در تناوب زراعی نیز توجه کنند، اظهار کرد: گام برداشتن به سوی رعایت الگوی کشت حائز اهمیت است و می تواند منافع خرد و کلان کشاورزی را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا با سیستم های نوین آبیاری می شود، افزود: توسعه روش های نوین آبیاری علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به افزایش عملکرد مزارع نیز می انجامد.

دیانت با اشاره به اینکه اطلاعات سطوح زیر کشت محصولات شتوی از جمله کلزا می بایست در سامانه پهنه بندی ثبت شود، اظهار کرد: کلزا کاران می توانند پس از مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ثبت سطوح زیر کشت خود می توانند نسبت به دریافت نهاده های یارانه دار اقدام کنند.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، زرین دشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار