تابناک هرمزگان// مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به میزبانی هرمزگان در شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی، گفت: سه تماشاخانه سیار احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 19 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان، با اشاره به اجرای طرح "شهر من ـ شهر نماز" در استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در فضای فرهنگی کشور شاهد بودیم و هجمه‌هایی که به فرهنگ دینی وارد می‌شود بر آن شدیم که کار ویژه‌ای را در این حوزه اجرایی کنیم. 

وی افزود: در این طرح تلاش داریم با این رویکرد که هر مادر یک معلم است، مادران و معلمان را تحت آموزش‌هایی قرار دهیم تا با روش‌های جذب کودکان به نماز با رویکرد هنر و بازی آشنا شوند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اجرای طرح "شهر من ـ شهر نماز" در استان هرمزگان آغاز شده و بنا داریم در این طرح 50 هزار نفر را تحت آموزش قرار دهیم اما برنامه آموزشی ما برای سال جاری، آموزش 5 هزار نفری خواهد بود. 

اسماعیل جهانگیری عنوان کرد: یکی از مطالباتی که وجود دارد بحث نامگذاری اسکله جزیره هرمز به نام شهیده فاطمه نیک است که مقدمات آن فراهم شده است و باید مصوبه نهایی آن توسط معاونت عمرانی استانداری هرمزگان تایید شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب فرمایشاتی داشتند در ارتباط‌ با تبدیل کردن استفاده از دریا به فرهنگ عمومی و در این حوزه نیز در جهت سالم‌سازی این بستر باید کنش فرهنگی و سیاسی داشته باشیم و با توجه به اهمیت موضوع شورای فرهنگ عمومی کشور برای جمع‌آوری ایده‌ها فراخوان زده است و به زودی ما میهمان مسئولان استان‌های ساحلی کشور برای بررسی راهکارهای فرهنگی‌سازی دریا خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به میزبانی هرمزگان ازجشنواره فرهنگی، هنری امام رضا علیه السلام  و شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی گفت: امسال سه تماشاخانه سیار در استان راه‌اندازی خواهد شد و دامنه خدمات فرهنگی آن‌ها نیز تنها منوط به ایام برگزاری جشنواره نخواهد بود و سایر ایام نیز از آن‌‌ها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار