مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار گیاه دارویی موسیر برای اولین بار در این شهرستان خبرداد و گفت: این کشت آزمایشی تحقیقی به منظور بررسی عملکرد و سازگاری بذور مختلف در این شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 19 December 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: موسیردراین مزرعه در اواخر فصل پاییز پس از اولین سرما کشت شده و پس از زمستان گزارانی در خرداد ماه سال آینده قابل برداشت است.
او با بیان اینکه برای کشت موسیر ۶ تن بذر در هکتار استفاده شده است، ابراز کرد: بذوراستفاده شده به منظور بررسی سازگاری در اقلیم شهرستان مرودشت از استان های اصفهان، همدان، زنجان و کردستان تهیه شده است.
امیریان با اشاره به اینکه سایز موسیر کشت شده در این مزرعه گردویی است، تصریح کرد: موسیرگردویی نسبت به موسیر پرک، فندقی و حبه ای زودتر به بهره برداری می رسد و در سال اول قابل برداشت است.
امیریان افزود: در سال اول علاوه بر برداشت موسیر میتوان از غده های کوچک تشکیل شده در کنار پیاز مادری به منظور تکثیر استفاده کرد.
این مقام مسئول یادآور شد: این گیاه دارویی با توجه به قابلیت اراضی کشاورزی، اقلیم این شهرستان و همچنین کم توقعی و اقتصادی بودن کشت، می‌تواند در الگوی کشت گیاهان زراعی قراربگیرد.

برچسب ها: کشت ، موسیر ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار