سنگ شکن ها در انواع مختلفی با برند های متفاوت در بازار ارائه می شود که کوبیت نیز نمونه ای از سنگ شکن های محبوب به شمار می رود، این تجهیزات در دسته انواع سنگ شکن های ضربه ای جای داده می شود. خرید سنگ شکن به عنوان تجهیزات معدنی انجام می شود که در جهت کارایی بهتر در فرایند فرآوری مواد معدنی، سنگ معدن، تولید شن و ماسه نسبت به دیگر سنگ شکن ها صورت می پذیرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 24 December 2022

دانه بندی استاندارد و چند ضلعی بودن دانه ها به عنوان یکی از مزایای سنگ شکن شناخته می شود. قطعات سنگ شکن کوبیت به راحتی قابلیت تعویض داشته و تعمیر و نگهداری این سنگ شکن به راحتی صورت می گیرد. در حال حاضر با توجه به تقاضای افراد مراکز زیادی اقدام به فروش انواع غلطک نوار نقاله و رولیک می نمایند.

سنگ شکن و قطعات مرتبط به آن

ویژگی قطعات سنگ شکن

  • توانایی بالای خرد کردن

  • قابلیت تعمیر در محل نصب

  • امکان تنظیم کردن چکش کوبیت 120 و چکش کوبیت 180

  • قابلیت تنظیم کردن سندان کوبیت 120 و سندان کوبیت 180

غلطک نوار نقاله چیست ؟

غلطک نوار نقاله که به آن غلطک درام یا پولی  نیز می گویند به عنوان یکی از قطعات اصلی این صنعت  شناخته می شود که به عنوان اجزا اصلی نوار نقاله ها نیز شناخته می شود. تسمه نوار نقاله در ابتدا و انتهای نوار نقاله در دور درام جای داده شده است. به طور کلی درام ابتدایی را درام محرک ، درام انتهایی نوار نقاله را درام متحرک می نامند.

نحوه عملکرد غلطک ها

در نوار نقاله غلطک ها به شکل محرک عمل می نمایند. در واقع در نوارنقاله 2 عدد غلطک به کار گرفته شده است. یکی به عنوان محرک در بخش هد نوار متصل به گیریبکس به عنوان محرک عمل می نماید که منجر به حرکت تسمه نقاله می گردد و دیگری متحرک یا همان تیل که در انتهای نوار به عنوان هرز گرد کاربرد دارد.

رولیک چیست و چه کاربردی دارد؟

رولیک ها که به غلتک های متحرک نیز ممعروف هستند به عنوان اجزای استوانه‌ای شکلی بوده که در اقلام مختلف به وسیله نوار نقاله یا سیستم کانوایر منتقل می شود، در واقع قلب این سیستم نیز شناخته می شود. کاربرد اصلی این قطعات در نوار نقاله بوده و کمک شایانی در زمان، فضا و انرژی برای کل سیستم به همراه دارد. اتصال مستقیم به موتور موجب حرکت چرخشی رولیک می شود ؛ موتورهای الکتریکی متصل به رولیک منجر به چرخش در آمدن آن ها شده و در آخر رولیک‌هایی که به نوار نقاله اتصال داده شده اند موجب حرکت آن می گردند.

ساختار رولیک

غلطک‌ ها در مقایسه با رولیک‌ها ، از ساختاری پیچرده تر و سخت تری برخوردار می بشند که در میانه مسیر نوار نقاله در زیر تسمه تعبیه می شوند. همچنین از تفاوت ‌های رولیک با غلطک می توان گفت که رولیک‌ها هرزگرد بوده و نیرویی به تسمه در نوار نقاله وارد نخواهند کرد.

وظیفه رولیک‌ها در کانوایر روان کردن حرکت تسمه کانوایر و مقاومت در برابر وزن قطعات مورد حمل و تسمه در طول مسیر می باشد. نحوه نصب رولیک روی نوار نقاله به این شکل بوده که شفت به شکل ثابت روی شاسی دستگاه قرار می گیرد و بدنه با درگیر شدن با تسمه در زمان حرکت آن به گردش در می آید و سپس تسمه را به سمت جلو حرکت می دهد. 

از نظر ساختاری، مقدار وزن مواد قابل حمل به وسیله کانوایر، در تعیین قطر بدنه وشفت استفاده‌ می گردد، و به طور کلی قطری بین 5 سانتی ‌متر برای دستگاه‌‌های سبک و تا حدود 13 سانتی ‌متر یا بیش تر برای دستگاه‌‌ های سنگین‌ تر خواهند داشت.

سنگ شکن و قطعات مرتبط به آن

سنگ شکن سوپریور

سنگ شکن ها از انوع مختلفی برخوردار می باشند که با توجه به نوع خردایش انتخاب می شوند . به طور کلی یک سنگ شکن دارای دو مخروط ناقص عمودی است یکی در داخل دیگری قرار می گیرد. راس قشر خارجی آن ها به صورت پایین و راس قسمت داخلی به طرف بالا قرار داده شده است. پوسته خارجی ثابت و پوسته داخلی منجر به حرکت دورانی در داخل آن می گردد.

به طور کلی می توان گفت که محور مرکزی حرکت دورانی کاملی نشان نمی دهد و در واقع به صورت خارج از مرکز به محور سنگ شکن متصل می باشد. در آخر محور مرکزی ضمن حرکت دورانی از حرکت ژیراسیون نیز برخوردار می باشد.به دلیل بزرگ بودن دهانه ورودی بار به عنوان سنگ شکن اوليه نيز کاربرد فراوانی دارند.

از تفاوت سنگ شکن ساده با سنگ شکن مخروطی ، پوسته بالایی دستگاه تاپ شل آن می باشد. در سنگ شکن ژیراتوری این قسمت کاملاً متفاوت بوده و دارای ارتفاع بیشتری است. این موضوع باعث شده تا دهانه ورودی سنگ شکن بزرگ تر طراحی گردد.

سنگ شکن و قطعات مرتبط به آن

در حال حاضر رشد همه روزه در صنعت باعث شده تا ، نیاز افراد به لوازم صنعتی و به روز افزایش پیدا کند. لذا مراکز زیادی اقدام به تولید و فروش انواع دستگاه سنگ شکن و رولیک می کنند. ماکان سنگ شکن به عنوان یکی از مراکز معتبر شناخته می شود که در این رابطه فعالیت بالا و ارزنده ای دارد.

شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می کند . شما می توانید جهت کسب اطلاعات و خرید سنگ شکن ،نوار غلطک نقاله ، رولیک و ... به وب سایت ماکان سنگ به نشانی makansangshekan.net مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار