سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ناصر حسینی با اشاره به اینکه ایران دومین کشور از نظر ذخایر گازی است اظهار داشت: ایران از نظر مصرف گاز در جایگاه دوم جهان قرار دارد و میزان مصرف ایران حتی از چین و آمریکا نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف گاز در کشور رعایت نمی‌شود عنوان کرد: میزان مصرف هر سال در حال افزایش است و امسال نیز در استان کرمانشاه بین 15 تا 20 درصد در حال افزایش است.

حسینی با اشاره به اینکه قیمت گاز در ایران بسیار پایین است و با در نظر گرفتن افزایش قیمت اعمال شده باز هم نصف قیمت واقعی است گفت: هزینه گاز از سال 94 تاکنون هیچ‌گونه تغییری نداشته اما امسال قانون تغییر الگوی مصرف و اصلاح تعرفه گازبها را از تکالیف شرکت گاز تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در تعرفه گازبها برای پلکان یک تا سوم تغییری ایجاد نشده است افزود: در پلکان چهارم تا ششم با هدف بازدارندگی 30 درصد افزایش گازبها در نظر گرفته شده است و پلکان هفتم تا 10 نیز حدود 50 درصد افزایش یافته است.

حسینی افزود: خوشبختانه بیش از 63 درصد مردم در پلکان اول تا سوم قرار دارند و امید داریم در زمستان پیش رو با رعایت چند اقدام کوچک مصرف خود را مدیریت کنند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: مشترکاتی که 70 درصد حجم مندرج در پلکان اول تا سوم را مصرف کنند گازبهای آن‌ها با هدف اصلاح الگوی مصرف رایگان است.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار