مردم مومن و ولایتمدار شهرستان خرامه در مراسمی با شکوه پیکر مطهر شهید «سلیمان زارع» از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های خرامه، ارسنجان و فسا را تا منزلگاه ابدی خویش بدرقه کردند.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 28 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایثار : پیکر مطهر شهید «سلیمان زارع» از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و رییس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های خرامه، ارسنجان و فسا با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و خیل عظیم عاشقان ولایت و شهادت در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید «سلیمان زارع» فرزند عبدالحسین متولد سال ۱۳۲۷ روستای شهیدآباد از توابع شهرستان خرامه بود. علاقه به يادگيري علم از هفت سالگي او را وا داشت تا دوره شش ساله ابتدايي را با طي مسافت ۸ كيلومتري خانه تا مدرسه با پاي پياده پشت سرگذارد. پس از اخذ مدرك ششم ابتدايي و به سبب نبودن كار مناسب در روستا و نيز عدم امكانات تحصيلي به شيراز هجرت كرد و در كارگاهي فني مشغول به كار شد.
در مدت اندكي استاد كاري ماهر شد. پس از اتمام سربازي تشكيل خانواده داد و در زادگاهش كارگاهي راه اندازي كرد و ساكن آنجا گرديد. فعاليتهاي مذهبي و اجتماعي او در سال ۱۳۵۲ شروع شد. پس از پيروزي انقلاب با تشكيل انجمنهاي اسلامي و شوراي اسلامي و همكاري با جهاد، فعاليتهاي خويش را در راه حفظ انقلاب آغاز كرد. در زمينه آبرساني، برق رساني، زيرسازي و آسفالت جاده، ساخت دو مدرسه در منطقه و مسجد هاشمي در این روستا از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
پس از آغاز جنگ تحميلي با ديدن آموزش يك ماهه در باجگاه شيراز در بهمن ۱۳۵۹ به جبهه هاي غرب كشور و مريوان اعزام شد و در اولين حضورش در جبهه به عنوان فرماندهي دسته منصوب شد. شهريور ۱۳۶۰ به ارتفاعات بازي دراز رفت و به علت برخورد گلوله خمپاره به خودرو، دچارمصدوميت شديد و شكستگي استخوان شد.
از مهمترین مسئولیت های این شهید گرانقدر می توان به معاونت قرارگاه تاكتيكي جزيره مجنون، معاون دوم يگان دريايي تيپ امام حسن(ع)، فرماندهي گروهان دريايي در عمليتهاي والفجر مقدماتي، والفجر ۸، والفجر ۱۰، كربلاي ۵ و ریاست بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان های خرامه، ارسنجان و فسا اشاره کرد.
این شهید گرانقدر در عمليات بيت المقدس ۷ در حالي كه مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفته و مجروح شده بود، آرپي جي به دست گرفت و با مقاومت و ایستادگی، جلوی پيشروي تانک های دشمن را گرفت تا اینکه با محاصره نيروهاي عراقي به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار