شاخص‌های جمعیت شناسی در کشور در مرحله بحران و نگران کننده قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 29 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: صالح قاسمی مشاور جمعیت رییس سازمان صدا و سیما در نشست تخصصی الزامات رسانه‌ای پرداختن به موضوع بحران جمعیت که در شیراز برگزار شد، گفت: با نرخ رشد هفت دهم درصدی جمعیت، نرخ باروری حدود یک و نیم فرزند به ازای هر زن و نرخ سالمندی بالای ۱۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال نشان دهنده آن است که زنگ خطر هشدار‌های جمعیتی در کشور سالهاست که به صدا درآمده است.


این جامعه شناس و پژوهشگر حوزه تحولات جمعیتی، با اشاره به تاثیر رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی بر اصلاح الگوی فرزندآوری خانواده ها، افزود: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های اقتصادی برای فرزندآوری خانواده‌ها پیش بینی شده است.
دکتر قاسمی با تاکید بر نقش فرهنگی رسانه‌های جمعی در حمایت از خانواده و جوانسازی جمعیت، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی الگو‌ها و تجارب موفق فرزندآوری و بررسی مزیت‌ها و کارکرد‌های خانواده‌های دارای فرزندان بیشتر در رفع این بحران تاثیر بسزایی داشته باشند.


یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز بررسی شاخص‌های جمعیتی از منظر علمی را از اهداف برگزاری این نشست برشمرد و گفت: بحران جمعیت مهمترین اولویت کشور است و نگاه غیرعلمی به موضوع جمعیت در برخی مواقع آسیب رسان است.
وی با بیان اینکه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان فارس سه گروه هدف برای پرداختن به موضوع بحران جمعیت در نظر گرفته است افزود: یک گروه شامل مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع جمعیت، گروه دوم جریان سازان فکری شامل نخبگان، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی و گروه سوم عموم مردم هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار