رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هشدار داد؛
دکتر محمد غلام نژاد از مردم استان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، دُز یادآور را تزریق کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 02 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به همه‌گیری موج هشم کرونا در سراسر کشور گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد به تبع دیگر استان‌های کشور گرفتار موج جدید اُمیکرون می‌شود.

دکتر غلام نژاد بر آمادگی همه مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با این موج، تاکید کرد و افزود: به همه مراکز بهداشتی و درمانی و بخصوص بیمارستان‌های استان برای تأمین دارو‌های مورد نیاز، بستری و اکسیژن تراپی، دستورات لازم ابلاغ شد.

وی تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این ویروس با هر جهش، تطابق بیشتری با محیط دارد و سرعت انتشار آن نیز بسیار زیاد و با توجه به رفتار متفاوت این ویروس در هر جهش، آمادگی همه جانبه برای مقابله با جهش جدید ویروس کرونا در همه مناطق استان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس کُشنده در مراکز علمی بخصوص مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها باید تدابیر لازم از سوی مسئولان برای جلوگیری از انتشار بیماری به کار گرفته شود.

غلام نژاد بر آگاه‌سازی مردم، تشویق آنان به تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های استان تأکید کرد و گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری همه گیر و جلوگیری از شیوع آن، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک از شرکت در تجمعات و رفتن غیرضروری به مکان‌های شلوغ از جمله مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار