آخرین وضعیت صندوق سرمایه گذاری در بهمئی
معاون سیاسی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد : اتفاق اخیر نه تنها در شهرستان بهمئی بلکه در کل استان یک شوک بزرگ و سنگین برای همه است چرا که بسیاری از مردم درگیر این موضوع هستند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 03 January 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ماجرای صندوق سرمایه گذاری در بهمئی از طرف جوانی کم سن و سال بدون تجربه کار اقتصادی ، شرایط فعلی را برای دست اندرکاران پیگیری در دستگاه قضایی و حتی اجرایی و خود سرمایه گذاران به جایی رسانده که در واقع و عملا پیدا کردن راهی برای خروج از این وضعیت بسیار سخت و حتما زمانبر خواهد بود !

با هر تحلیل و هر منطقی موضوع بررسی شود نهایتا به یک اغفال عمومی از مردم تا مسئولین می رسیم. جوانی که از یک خانواده مورد مقبولیت اجتماعی و متدین با استفاده از غفلت و شاید طمع برخی افراد در کنار بی مسئولیتی برخی مسئولان شهرستانی به راحتی گره ای کور زده است که اکنون همه عقلا هر آنچه که به ذهنشان می رسد و یا قدرت دارند را به کار گرفته اند اما نهایتا فقط می توانند امیدواری به مردم دهند !

هر چند اصلا وضعیت پیش رو برای رسیدن مردم به سرمایه های خود روشن نیست اما تا اینجای کار شفافیت دستگاه قضایی و اخیرا هم در نشستی که با حضور مالباختگان ، مسئولین پیگیری کننده ، معتمدین و خود متهم برگزار کرده است این امیدواری را می دهد که نهایتا راهی برای رسیدن مردم به سرمایه خود و یا حداقل ضرر کمتر پیدا شود .

بنابر گزارشاتی که منتشر شده است ، نشست مسئولان و ریش‌سفیدان به همراه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذار صندوق مورد ذکر برگزار شد.
در این نشست که امروز برگزار شد ، اعضای شورا و شهردار، معتمدین، روحانیت، جوانان، مالباختگان ، رئیس دادگستری بهمئی، دادستان مرکز استان ، مدیرکل زندان های استان، معاون سیاسی و امنیتی و فرد متهم حضور داشتند .

این یک شوک بزرگ به کل استان بود!

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : دشمن با فضای رسانه ای بسیار سنگین و با استفاده از برخی فریب خورده ها خسارت های مالی و جانی زیادی را بر کشور وارد کردند و این جای خوشحالی است که در شهرستان بهمئی مردم ولایی هم پیمان با رهبری و نظام، امنیت برقرار بوده است و ‌این موجب افتخار برای همه است.
سید جواد هاشمی اظهار داشت: در شهرستان بهمئی حرمت ریش سفیدان از گذشته بوده و امروز به قوت خود باقی است و در موضوعات مختلف برای آرامش و امنیت،همیشه تأثیر مستقیم داشته و این بسیار ارزشمند است.
معاون سیاسی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتفاق اخیر نه تنها در شهرستان بهمئی بلکه در کل استان یک شوک بزرگ و سنگین برای همه است چرا که بسیاری از مردم درگیر این موضوع هستند.
وی گفت: برخی ها گلایه مند هستند که دستگاه های اجرایی باید زودتر وارد می شدند اما به دلیل اینکه فعالیت این صندوق ضرری برای مردم نداشت و مردم از این موضوع راضی بودند و شاکی وجود نداشت و این سرمایه‌گذاری در قانون مضاربه بوده و طبق قرارداد امضا می شد، از نظر شرعی هم مشکلی نبود و دستگاه های ناظر تا زمانی که انحرافی ایجاد نشد خود را موظف به ورود نمی دانستند البته که باید زودتر ورود پیدا می کردیم .
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : از اوایل سال ۱۴۰۱ رصد در خصوص این صندوق سرمایه‌گذاری صورت گرفت چرا که در ورود و خروج اشکالاتی ایجاد شده بود البته که به مردم هشدار داده شده بود.
هاشمی گفت: با توجه به اینکه نمی شد قبل از جمع آوری مستندات به این پرونده ورود پیدا کرد لذاپس از بازرسی و جمع آوری مدارک و مستندات مسئول صندوق دستگیر شد و این پرونده در حال رسیدگی است.
وی در خصوص نحوه درآمد زایی این صندوق گفت:درآمد این صندوق در ابتدا از سهام بورس بود که پس از سقوط سهام بورس این صندوق هم سقوط کرد و تنها با دست به دست کردن پول سپرده گذاران سود آنها را پرداخت می کرد و روز به روز بر بدهی های این صندوق افزوده می شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه گفت: طی صحبت هایی با مسئول این صندوق سرمایه‌گذاری برای پرداخت سرمایه مردم صورت پذیرفت و از وی درخواست شد که پول مردم را عودت دهد ،مسئول این صندوق اعلام کرد که توان پرداخت سرمایه و تسویه با آنها را ندارم و طبق قانون برای حفاظت از جان و‌ سرمایه اعضای این صندوق و مال مردم مجبور به بازداشت وی شدند.
هاشمی گفت: تا پایان حسابرسی و رسیدگی کامل نمی توان عدد دقیقی از اموال و دارایی که فرد سرمایه گذار دارد بیان کرد و تا پایان حسابرسی دقیق اموال اعلام خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معتمدین ، شورا و شهردار ، مالباختگان ، جوانان بهمئی گفت: صبور باشید و با دستگاه های مربوطه و دادگستری همکاری لازم را داشته باشید.
هاشمی ادامه داد: ما حرف شما را قاطع محکم و رسا به گوش مسئولین کشوری خواهیم رساند و پیشنهاداتی جهت همکاری بیشتر بانک ها و ادارات با مردم را داده ایم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما مخالف مطالبه گری نیستیم ما همراه شما هستیم اما اجازه به افراد سودجو ندهید.
وی در پایان گفت: تمام تلاش و سعی خود را به کار بستیم که هر چه زودتر از این وضعیت خروج کنیم.

تبلیغات زیاد مردم را به سرمایه گذاری ترغیب کرد!
سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین جزئیات پرونده متهم سرمایه گذاری بهمئی اظهار کرد: علی‌رغم همه هشدارهای مختلف در خصوص منع سرمایه گذاری در موسسات فاقد مجوز با سودهای نامتعارف که چندین بار از طریق مسئولین اطلاع رسانی شد اما متاسفانه مردم توجهی نداشته و دچار مشکل شدند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جامعه ما افرادی هستند که در شرایط اقتصادی حال وارد عرصه بورس شدند و متاسفانه یک ورود با تبلیغات فراوان بدون اینکه عده ای سواد و علمش را داشته باشند خیلی ها درگیر بحث های دلال بازی شدند، خیلی ها سرمایه هایشان در بورس در یک مقطع کوتاهی چند برابر شد و عده زیادی سرمایه هایشان را از دست دادند.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته نیز در صندوق های وام خانگی مشکلاتی ایجاد شده متاسفانه در این پرونده یک جوانی که خانواده مومن و متدین و شناخته شده ای نیز دارد چنین کاری انجام داده و با توجه به کوچک بودن شهرستان همگی هم دیگر را می‌شناسند.
ملک‌حسینی گفت: در یکی دو سال گذشته یک فعالیت بورسی انجام داده (اطلاعات اولیه بوده و گفته های خود این فرد و آنچه که ضابطین تا الان به آن دست یافته اند) یک سری فعالیت انجام داده و به یک سودی می‌رسد ، سرمایه های بستگان و خویشان و دوستان را در اختیار او قرار داده و در یک سال گذشته خیلی تبلیغ می‌شود هر چند این جوان هیچ گونه تحصیلات بورسی و اقتصادی نداشته و صرفا مدعی است چند دوره آشنایی با وضعیت بورس را گذارنده است.
ملک حسینی افزود: با توجه با هشدار های مسئولین متاسفانه با تبلیغات زیاد مردم شروع به سرمایه گذاری کرده اند و تکنیک آنها به موقع پرداخت کردن سود به مردم بود.
وی گفت: با توجه به محروم بودن شهرستان بهمئی شاید سرمایه اندک سرمایه تمام زندگی یک خانواده باشد و شرایط اقتصادی مردم را ترغیب می‌کند این سرمایه ها را از کم تا مبالغ مورد توجه در اختیار این فرد قرار بدهند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از زمانی که موضوع به مرکز استان منتقل شد نهاد های مربوطه فعال شدند و دستوراتی داده شد که بررسی کنند چند ماه اینها زحمت کشیدند ضابطین ما و ضابطین دادگستری در نهادهای امنیتی تمام حساب ها بررسی شد.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این شرکت های تاسیس شده مجوز ثبت دارند اما عملا هیچ کار اقتصادی انجام نداده اند.
ملک حسینی گفت: آن چیزی که این فرد تعریف کرده و هنوز هم خیلی ها در فضای مجازی میگویند این فرد پول دار است تمامی اموال و پول های ایشان توقیف شده است که اگر نمی‌شد هیچ چیزی از سرمایه مردم باقی نمی ماند بخاطر دفاع از حقوق مردم ما وام اینها را توقیف کردیم.
وی ادامه داد: بخشی از این سودهایی که مردم در چند ماه اخیر گرفته اند سرمایه خودشان است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم بهمئی همان مردمی هستند که در تمام مراسم و صحنه های انقلاب خوب شرکت کردند و خود را نشان داده اند خاطر نشان کرد: مردم بدانند تجمعات و دعوت به تجمعات متهم کردن مسئولین نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلی به مشکلات دیگر اضافه خواهد کرد.
ملک حسینی افزود: حسابرسی ضابطین انجام شده است اما اینکه سرمایه هر فرد چقدر است و تا الان چقدر سود دریافت کرده است در حال بررسی هستند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پیگیری شکایت های مردمی ادامه داد: در حال پیگیری و طراحی سامانه ای هستیم که شکایت مردم با ورود خودشان با گوشی همراه امکان پذیر باشد که این سامانه به زودی راندازی میشود.
ملک حسینی بیان کرد : در فضای مجازی در یک برنامه ایرانی در حال پیگیری هستیم که بتوانیم تمامی مردم را در گروه تحت عنوان اطلاع رسانی عضویت قرار بدهیم که آخرین اخبار و آخرین جزئیات پرونده به صورت مستقیم را دریافت کنند.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با 3 تیم مجرب و متخصص اقتصادی در حال بررسی دقیق اموال و پول های مردم در حساب فرد سرمایه گذار هستیم و این کارشناسان به صورت شبانه روز فعال هستند.
ملک حسینی گفت: ما هیچ فرقی بین شهروندان نخواهیم گذاشت و همه را با یک نگاه و یک چشم خواهیم داد و در این موضوع هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و اجازه پایمال شدن حق و حقوق مردم را نخواهیم داد.
وی افزود: ما با مردم شفاف هستیم و هیچ پوشیدنی از مردم نداریم چون حق مردم هست آخرین جزئیات پرونده اموال خود را بدانند‌‌.
ملک حسینی ادامه داد: در خصوص بررسی پرونده در شهرستان بهمئی که تقاضای خیلی از مردم بود این پرونده در صلاحیت بررسی استان بود و با پیگیری رئیس کل دادگستری استان و دادسرای استان مجوز رسیدگی و پیگیری را در صلاحیت استان گرفتیم زیرا امکان اینکه این پرونده در بهمئی بررسی شود نیست.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از شروع به کار فرد سرمایه گذار تا به حال ۱۶ هزار عضو صندوق دارد و همه در حال بررسی هستند‌.
ملک حسینی گفت: برنامه ریزی دقیقی باید داشته باشیم که در سریع ترین زمان ممکن شکایت های مردم ثبت شود و به دنبال اخذ مجوز جهت ثبت شکایت به صورت رایگان هستیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مردم به توصیه های خادمین خودشان توجه کنند در کوتاه ترین زمان و بهترین نحو شکایت های مردم ثبت خواهد شد.
وی افزود: مردم استان و کسانی که سرمایه گذاری کرده اند خاصه مردم شهرستان بهمئی مطمئن باشند دادستانی به عنوان مدعی العموم و نماینده مردم تمام تلاش خود را جهت حفظ سرمایه مردم و جلوگیری از خطای بیشتر انجام خواهد داد.
ملک حسینی در پایان گفت: آخرین جزئیات پرونده را بروز و شفاف به اطلاع مردم عزیز شهرستانمان خواهیم رساند.

عدد دقیقی از سرمایه خود ندارم !
فرد متهم صندوق سرمایه گذاری هم گفت: درحال حاضر عددی دقیقی نمی توانم از موجودی سرمایه خود بیان کنم و آمار دقیقی هم ندارم.
وی ادامه داد: اطلاع دقیقی از وضعیت بدهی خود ندارم و در حال حسابرسی هستند.
متهم صندوق سرمایه گذاری بهمئی بیان کرد: تمام مخارج این مدت و در واقع پول هایی که به خود مردم داده می شد از خود سرمایه آنها بود‌.
وی در پاسخ به سوالات در خصوص سود دهی به مردم چگونه بود گفت: بنده ورودی ام را به سود مردم می فرستادم و این موضوع علت ور شکستگی ام بود که به علت اختلال در کارم مجبور به انجام این کار شدم.
وی گفت: بنده اصلا در آمد افتصادی خاصی نداشتم.
وی افزود: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ سود دهی و کسب کارم خوب بود ولی در سال ۱۴۰۱ اختلال در کارم افتاد و باعث این اتفاقات شد.
وی در پایان هم خطاب به مردم شهرستان بهمئی گفت: من اصلا با تجمعات مخالف هستم و از مردم عزیز شهرستانم خواهشمندم صبور باشید تا حساب های بنده بررسی و حسابرسی شوند.
 لازم به ذکر است هر کدام از معتمدین، شورا و شهردار، روحانیت و مالباختگان با ارائه پیشنهادات، راهکارهای خود را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
منتظر خبرهای امیدوار کننده هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
هیچ امیدی ندارم
تا عمق وجودم سوختم و جلو خانوادم شرمسار شدم...
خدا برا هیچ پدری نیاره
کاش به اصل پولمون میرسیدیم ولی در حد همون کاش و آرزوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
الان باید امیدوار بود . باید مراقب خانواده هاتون باشید . مال بر می گردد مراقب آسیب های ان از جمله مشکلات روحی و جسمی خود و خانواده هاتون باشید . اینقدر هم آیه یاس نخونید / ولی انصافا طمع ، غفلت بی برنامگی و بی مسئولیتی در این ماجرا داد می زنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
بله شما درست میگین..ولی اون ساختمون با اون ابهت اوج گول زدن بوده...این اقا با کارمنداش باعث شدن من به شخصه شکست واقعی رو بچشم...تا وقتی جون تو بدنم باشه بهش رضایت نمیدم تا بپوسه تو زندان حتی اگه خودم تنها شاکیش باشم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اگر واقعا کسی از مسولین اینه میخونه چرا که حیقته به مردم نمی گن چرا سراغ اونهایی که از صندوق در ۴۰۱خارج شدن نمی روه شما که میگین عدالت رعایت میشه مگه میشه یکی برایش چهار فصل بهارباشه یکی هم همیشه سرما وفصل زمستون پاسخ از مسولین ،،به خدا هیچ گونه حسابی پیش آقا ندارم ،،ولی آدم خانواده داری هست تاجایی که میشاسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اگه خانواده داشت اینکارو نمیکرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار