مديركل بهزيستي خراسان رضوي گفت: خط ملي اعتياد ( 09628) هر روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگويي وارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد مي‌باشد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ 07 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، مسعود فيروزي با بیان این مطلب اظهار کرد: خط ملي اعتياد همواره پاسخگويِ والدينِ نگران، معلمان، مشاوران، خانواده‌ها و هركسي كه در راستاي معضلِ اعتياد سوال و مسئله‌اي دارد، مي‌باشد. تمامي افرادي كه درخصوص موضوع اعتياد نياز به بهره‌مندي از مشاوره به‌صورت رايگان را دارند، مي‌توانند با خط 09628 تماس گرفته و آموزش‌هاي لازم را از متخصصين اين حوزه دريافت نمايند. اگر تماس‌گيرنده نياز به ارجاع داشته باشد، در صورت تمايل خودِ فرد، توسط متخصصين به مراكز و موسسات خاص ارجاع داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه بيش از ۲۰ مشاور در پشت این خطوط قرار دارند و آماده‌ی ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد می باشند، گفت:اين خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی و مشاوره تخصصی به افرادی است که درباره پیشگیری از اعتیاد و نیز درخصوص نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند، اطلاعات تخصصی ارائه می‌دهند.
مديركل بهزيستي خراسان رضوي افزود: به‌طور مثال يكي از مواردي كه اخيرا در اين خصوص داشتيم، مادرِ نگراني بود كه مكالمه تلفني فرزندش را با دوستِ او شنيده بود و متوجه شده بود كه دوستِ فرزندش مواد مصرف مي‌كند. اين موضوع باعث تشويش و نگراني مادر شده بود و درعين‌حال نمي‌دانست كه اقدام صحيح و مناسب چيست. خط ملي اعتياد در همين راستا به صورت تلفني مشاوره‌هاي لازم را درمورد روش برخورد صحيح در اين موقعيت‌ها به خانواده‌ها ارائه مي‌دهد.
وي افزود: حتي گاهي فردِ مصرف‌كننده با اين خط تماس مي‌گيرد و مشكلاتش را بازگو مي‌كند و مشاوره مي‌گيرد. به‌طور مثال فردي كه روش‌هاي درماني متعددي را استفاده كرده و نتيجه‌اي نگرفته و مستاصل است جهت دريافت مشاوره با اين شماره تماس مي‌گيرد. در اين حالت مشاورها باتوجه به نوع مصرف و شرايط آن فرد او را به نزديك‌ترين مركز درماني محل سكونتش در شهر و محله مورد نظر او معرفي مي‌كنند.
فيروزي ضمن تاكيد بر اينكه آگاه‌سازی و ارائه خدمات در راستای پیشگیری،درمان وکاهش آسیب ناشی از اعتیاد یکی از وظایف محوله سازمان بهزیستی می‌باشد، گفت: خط ملی اعتیاد (09628) به صورت تخصصی درحیطه مذکور می‌تواند پاسخگوی تماس گیرندگان باشد و راهکارهای اساسي و مناسب را جهت درمان اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد، ارجاع به مراکز درماني و بازتوانی اعتیاد انجام دهد.
وي خاطرنشان كرد: ارتباط مستمرودائمی، ارتباط دوطرفه بین مردم ومسئولان درحوزه پیشگیری ودرمان اعتياد و همينطور اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه پیشگیری از اعتیاد از جمله اساسي‌ترين وظايف خط پيشگيري از اعتياد مي‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار