​​​​​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۵ روستای جدید استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۱۲۵۰ خانوار و ۴۳۰۰ نفر جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 08 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید سلیمان پور گفت: با احداث ۵ سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود، دسترسی ۱۵ روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

او، روستا‌های متصل شده به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل را از طریق احداث ۴ سایت جدید روستا‌های خلجی، کناردان، قرداش آباد و مایینک از توابع شهرستان فراشبند، روستا‌های قاسم آباد، ساغویه و قلات از توابع شهرستان سرچهان و روستای علی آباد دوتو از توابع شهرستان کازرون جمعاً با جمعیت ۱۷۰۰ نفر در قالب ۴۹۰ خانوار بیان کرد.

سلیمان پور روستا‌های متصل شده توسط همراه اول از طریق احداث یک سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود را روستا‌های برم جمال و قلاتک از توابع شهرستان ممسنی، روستا‌های سرخ آباد، چهارقلات و کناره از توابع شهرستان ارسنجان و روستا‌های بادامه و سنگ چارک از توابع شهرستان داراب جمعاً با جمعیت ۲۶۰۰ نفر در قالب ۷۶۰ خانوار ذکر کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار