تابناک هرمزگان// دکترشهنام عرشی رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:برنامه های مراقبتی و کنترلی برای مبارزه با پشه آئدس و بیماریابی مالاریا یکی از اولویت های هرمزگان می باشد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 08 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکترشهنام عرشی رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی هرمزگان در زمینه کنترل اپیدمی بیماری کرونا و واکسیناسیون بیماری کووید گفت : هدف از سفر به استان هرمزگان بازدید از برنامه های کنترل ناقلین با الویت مالاریا و بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس اجپتی و کمپین بیماریابی اتباع می باشد.

دکتر شهنام عرشی افزود : برنامه حذف مالاریا و بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس یکی از برنامه های بهداشتی این حوزه می باشد و انتظار می رود برای تبیین اهداف این برنامه ها در استان سیاست ها و فعالیتهای لازم صورت گیرد.

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان یک استان مرزی میباشد و تردد اتباع کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان به این استان صورت می گیرد برنامه بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس و بیماریابی مالاریا یکی از الویت های این استان درطول سال می باشد.

معاون بهداشتی گفت : برای مدیریت صحیح کنترل بیماریهای واگیرمانند برنامه منتقله توسط پشه آئدس نیازمند به یک ساختار دقیق دراستان میباشد.

وی بیان کرد: استان هرمزگان دارای 20پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی جهت آموزش و شناسایی بیمارانی که از خارج کشور وارد شده اند می باشد که 12پایگاه مرزی دراستان فعال است و انتظار است که هشت پایگاه مرزی و تکثیر در  این استان نیز فعال شود .

دراین نشست گزارش و اقدامات صورت گرفته برنامه حذف مالاریا با هدف قطع انتقال محلی توسط کارشناس برنامه مالاریا معاونت بهداشتی ارائه شد.

در این جلسه دکتر فاطمه نیک پور کارشناس بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به همراه معاونین و مدیر گروه و کارشناسان بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی حضور داشتند.

انتهای پیام//

برچسب ها: آئدس ، پشه ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار